بهترین‌های رم در یک روز!

وقتی به رم فکر می‌کنید چه چیزی در ذهن‌تان می‌آید؟ نقاشی‌های خیره کننده، بناهای تاریخی باشکوه و یا مجسمه‌های شوکه کننده! با این برنامه یک روزه همه این‌ها و حتی بیشتر از این‌ها را خواهید دید!

بهترین‌های رم در یک روز!

اگر تنها یک روز برای گشتن رم فرصت دارید، این بهترین برنامه‌ای است که می‌توانید داشته باشید! اگر هم فکر نمی‌کنید حالا حالاها گذرتان به رم بیافتد، بد نیست سری به این مطلب زده و بازدیدی تصویری از جاذبه‌های آن داشته باشید!

وقتی به رم فکر می‌کنید چه چیزی در ذهن‌تان می‌آید؟ نقاشی‌های خیره کننده، بناهای تاریخی باشکوه و یا مجسمه‌های شوکه کننده! با این برنامه یک روزه همه این‌ها و حتی بیشتر از این‌ها را خواهید دید!

با یک تور در واتیکان آغاز می‌کنیم، از میان خیابان مشهور پیتر باسیلیکا و سپس با دیدن پانتئون مشهور به جهان امپراطوری رم سفر خواهیم کرد!

خب کوله بارتان را جمع کنید ماجراجویی را آغاز می کنیم!

ساعت 9 صبح: کلیسای سیستین (مدت زمان بازدید 1 ساعت و 30 دقیقه)

کلیسای سیستین قسمتی از موزه واتیکان است و نام آن از روی اسم پاپ سیکست گرفته شده است. همین پاپ بود که دستور بازسازی کلیسای قدیمی کاپلا ماگنا را داد و میکل آنژ را را به این کار گماشت. در سال 1512 کار به اتمام رسید و محل افتتاح شد.

ساعت 10:45 دقیقه صبح: میدان سنت پیتر (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

این میدان بزرگ در شهر واتیکان در مقابل کلیسای سنت پیتر واقع شده است. در سال 1600 پلازا توسط بلینی طراحی شد، کسی که دستی هم در دیزاین باسیلیکای مجاور آن داشت. طراحی او توسط ساخت و سازهای اطراف بنا محدود شده بود اما او این شرایط را به وسیله ساخت یک پلازای ذوزنقه‌ای شکل مدیریت کرد.

ساعت 11:15 دقیقه پیش از ظهر: باسیلیکای سنت پیتر (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

باسیلیکای سنت پیتر احتمالا مهم ترین و مقدس ترین کلیسای مسیحیان است که در شهر واتیکان و در واتیکان هیل واقع شده است. این مکان قلب کلیسای کاتولیک است.

ساعت 1 ظهر: کاستل سنت آنجلو (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

کاستل سنت آنجلو، که هم چنین به نام مقبره هادریان هم شناخته می‌شود، در سال 130 تا 139 پیش از میلاد مسیح در کنار روزدخانه تیبر ساخته شد. امپراطور هادریان این مکان را برای خود، خانواده‌اش و جانشینانش ساخت.

ساعت 14:45 دقیقه ظهر: پیازا ناوونا (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

پیازا ناوونا یک میدان بیضی شکل در رم است که در مکان ورزشگاه سابق، دومیتیان، ساخته شد (هنوز هم می‌توان باقی مانده‌های بنای قبلی را در این مکان دید). نام اصلی این میدان سیرکوس آگونالیس بوده است.

ساعت 15:20 دقیقه بعد از ظهر: پانتئون (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

پانتئون به دستور امپراطور هادریان در بین سال‌های 118 تا 125 پیش از میلاد مسیح ساخته شد و معبدی بود برای تمام خدایان یونانی.این معبد به عنوان جایگزینی برای معبد مارکوس آگریپا که در سال 80 پیش از میلاد به طور کامل سوخته بود، ساخته شد. کتیبه اصلی معبد هنوز هم در بالای آن به چشم می‌خورد.

ساعت 16:30 دقیقه بعد از ظهر: پیازا ونزیا (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

اگرچه این زیبا ترنین میدان رم نیست، اما مرکزی ترین میدان است و راه‌های اصلی مانند ویا کورسو و ویا دی فوری امپریال به آن منتهی می‌شوند. این میدان در پای تپه کاپیتولین در کنار دادگاه تراژان جای گرفته است.

ساعت 17:15 دقیقه عصر: کولوسئوم (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

خب رسیدیم به اصل ماجرا! نمی‌شود به رم سفر کرد و سری به شاخص ترین و محبوب ترین جاذبه توریستی آن، کولوسئوم نزد. وقتی به یاد رم می‌افتید، احتمالا کولوسئوم اولین چیزی است که به ذهن‌تان خطور می‌کند. اگر هیچ چیز دیگری در رم ندیدی، این یکی را حتما باید ببینید! این بنا یک استادیوم بود است که توسط امپراطورهای فلاویان ساخته شده. در سال 544 تا 508 قبل از میلاد دره‌ای که اکنون کولوسئوم در آن قرار دارد تخلیه شد. خانه‌ها و ساختمان‌هایی عمومی در این مکان ساخته شد و چهار مذهب مختلف یونان باستان در این مکان گرد هم آمدند.

خب زمان‌تان تمام شد! کوله بارتان را جمع کنید و به سمت فرودگاه بروید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان