اطلاعیه دادستانی مرکز استان سمنان در رابطه با چهارشنبه آخر سال

دادستانی مرکز استان سمنان در رابطه با چهارشنبه آخر سال اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دادستانی مرکز استان سمنان در رابطه با چهارشنبه آخر سال اطلاعیه‌ای صادر کرد.

این اطلاعیه به شرح زیر است:

1. خرید، نگهداری، حمل، توزیع وفروش مواد منفجره وناریه ومواد محترقه جرم می باشد و مرتکبین مطابق ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات خواهند شد. 

2. استفاده ازمواد منفجره و محترقه در اماکن عمومی،اخلال در نظم وآسایش عمومی محسوب و برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی مستوجب حبس از 3 ماه تا 1 سال و تا 74 ضربه شلاق می باشد.

3. چنانچه براثراستفاده از مواد منفجره و محترقه دراماکن عمومی برای اطفال وزنان مزاحمت ایجاد گردد، مرتکبین مطابق ماده 619 قانون مجازات اسلامی به حبس از 2 تا 6 ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد . 

4. آتش زدن اموال متعلق به دیگران به وسیله مواد منفجره طبق ماده 678 قانون مجازات اسلامی 2 تا 5 سال حبس دارد. 

5. چنانچه استفاده از مواد منفجره و محترقه موجب ایراد صدمات بدنی و جانی به دیگران شود مرتکب، حسب مورد به قصای یا دیه محکوم خواهد شد. 

دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در راستای حفظ نظم و آسایش عمومی در ایام پایانی سال و حلول بهار طبیعت و پیشگیری از بروز حوادث تلخ و غیر قابل جبران احتمالی، موارد مذکور را به متمردین از قانون هشدار دهد و از شهروندان محترم و وظیفه شناس سمنان تقاضا می نماید، اطلاعات مربوط به افراد متخلف ومکان های توزیع مواد منفجره و محترقه را به مراکز پلیس اطلاع داده و در تامین امنیت مطلوب شهر اخلاق، خادمین خود در دستگاه قضایی را یاری فرمایند . 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر