زاده زیبایی و میراث‌دار قدرت: تلفن هوشمند Huawei Y۷ Prime ۲۰۱۸

یکی از این برندها هوآوی است که به تازگی با عرضه Y۷ Prime ۲۰۱۸ جدیدش، که نسخه قبلی Y۷ Prime در سال گذشته است، می‌خواهد نبض بازار را در دستان خود داشته باشد.

زاده زیبایی و میراث‌دار قدرت: تلفن هوشمند Huawei Y7 Prime 2018

با ورود تلفن‌های هوشمند گوناگون و رنگارنگ به بازار موبایل ایران، رقابت بین سازندگان بیشتر و جدی‌تر می‌شود. برای این که این رقابت ادامه داشته باشد و برندهای بزرگ سازنده تلفن همراه بتوانند سردمداری خود را در بازار ایران حفظ کنند سعی دارند بهترین‌ها و پرطرفدارترین‌های خود را به مشتریان ارائه کنند.

یکی از این برندها هوآوی است که به تازگی با عرضه Y7 Prime 2018 جدیدش، که نسخه قبلی Y7 Prime در سال گذشته است، می‌خواهد نبض بازار را در دستان خود داشته باشد.

هوآوی به تازگی Y7 Prime 2018 را در اختیار مجله اینترنتی فوت‌وفن گذاشته تا آن را تحت موشکافی و بررسی دقیق خود قرار دهد و شما کاربران عزیز را بیشتر با این محصول میان رده تازه‌وارد در بازار ایران آشنا کند. قبل از اینکه بررسی دقیق این محصول را شروع کنیم بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این تلفن هوشمند قدرتمند از کشور چین بیندازیم:

در یک نگاه

هوآوی Y7 Prime 2018 نمایشگر 5٫99 اینچ با وضوح 1440 x 720 پیکسل از نوع FullView با تراکم 269 پیکسل در اینچ و نسبت تصویر 18:9 دارد. این تلفن هوشمند با تراشه کوالکام اسنپدراگون430  هشت هسته‌ای 1٫4 گیگاهرتز نیرو می‌گیرد و با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی که قابل ارتقا تا 256 گیگابایت با کارت حافظه میکرو اس.دی است عرضه می‌شود. هوآوی Y7 Prime 2018 با باتری 3 هزار میلی‌آمپر لیتیوم یونی خود از پس اجرای برنامه‌ها و وظایف شما در تمام طول روز برمی‌آید.

هوآوی Y7 Prime 2018 دوربین دوگانه 13 و 2 مگا پیکسل در پشت و دوربین 8 مگاپیکسل در جلو برای سلفی و برقراری تماس‌های تصویری دارد. این محصول هوشمند با پوسته یا رابط کاربری EMUI 8.0 که بر پایه سیستم عامل جدید اندروید8٫0 اوریو است اجرا می‌شود.

قیمت Huawei Y7 Prime 2018 در بازار ایران و در نمایندگی‌های رسمی هوآوی فقط 999 هزار تومان است که با چنین قیمتی هیچ تلفن هوشمند میان‌رده‌ای را در بازار نمی‌توانید پیدا کنید که نمایشگر بزرگ و باکیفیت FullView داشته باشد.

طراحی

این محصول میان رده و شیک هوآوی در رنگ‌های آبی، مشکی و طلایی وارد بازار ایران شده است که البته مدل آبی رنگ آن با بدنه براقش دل هر کسی را می‌رباید؛ مخصوصاً طرفداران آبی‌پوش تیم استقلال. با وجود این که قاب پشت گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است اما ظاهر براقش جلوه بسیار زیبا و فریبنده‌ای به Y7 Prime 2018 می‌دهد.

با این حال، بدنه پشت آن به دلیل براق بودن اثر انگشت را جذب می‌کند و هر چقدر هم که سعی کنید لک نشود باز هم آثار انگشت شما روی آن باقی می‌ماند و در نهایت بعد از کار کردن با گوشی جای تمام انگشتان شما رو آن مشهود خواهد بود. البته، این اتفاقی است که برای همه تلفن‌های هوشمند یا سایر دستگاه‌هایی که بدنه براق دارند می‌افتد و ظاهراً کاری با آن نمی‌شود کرد؛ مگر این که از قاب محافظ استفاده شود.

دوربین

این روزها که بیشتر برندها از دوربین دوگانه در محصولات پیشرفته و حتی میان رده خود استفاده می‌کنند، هوآوی نیز از این قافله جا نمانده و در Y7 Prime 2018 از آرایش دوربین دوگانه با حسگرهای 13 و 2 مگاپیکسل برای قاب پشت استفاده کرده است. دریچه گسترده دیافراگم عمق تصاویر را شبیه زمانی ایجاد می‌کند که شما با یک دوربین عکاسی DSLR یا دیجیتال عکاسی می‌کنید. این تلفن هوشمند قادر است ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت کند.

دوربین 8 مگاپیکسل جلو نیز مانند دوربین‌های پشت از فلش LED برخوردار است. به همین علت، سلفی گرفتن در نور کم را می‌توانید با کیفیت خوب تجربه کنید. هوآوی معمولاً همیشه کیفیت دوربین را در اولویت امکانات هر کدام از تلفن‌های هوشمند جدیدش قرار می‌دهد. مدل آتی پی 20 از نظر دوربین یک گام فراتر رفته و پیشرفت چشمگیری نسبت به قبل داشته است.

عملکرد

تصمیم هوآوی برای استفاده از پردازنده اسنپدراگون کوالکام 430 در نسخه 2018 از تلفن هوشمند Y7 ، به جای اسنپدراگون 435 که در مدل سال قبل استفاده کرده بود، هیچ گونه تأثیر منفی در عملکرد این محصول جدید نداشته است. تراشه هشت هسته‌ای 1٫4 گیگاهرتز در ترکیب با 3 گیگابایت رم قدرت کافی را برای تجربه کاربری روان برای یک کاربر با استفاده متوسط فراهم می‌کند. با وجود استفاده سنگین و اجرای چندین برنامه به طور همزمان، تیم فوت‌وفن هنگام کار با این گوشی و بررسی آن هیچ کندی و تأخیری در عملکرد آن حس نکرد.

هوآوی Y7 Prime 2018 مجهز به باتری 3 هزار میلی‌آمپر است که کوچکتر از باتری 4 هزار میلی‌آمپر مدل سال قبل است. با این حال، هنوز هم می‌تواند برای یک کاربر متوسط در تمام طول روز انرژی کافی را فراهم کند.

حسگر اثر انگشت در جدیدترین محصول هوآوی در ایران عملکرد بسیار سریعی دارد. این حسگر که در قاب پشت گوشی واقع شده است به Y7 Prime 2018 امکان باز کردن قفل گوشی را می‌دهد و علاوه بر آن می‌توان از قابلیت تشخیص چهره یا Face ID نیز برای باز کردن گوشی استفاده کرد. اما این را در نظر داشته باشید که حسگر اثر انگشت سریع‌تر و امن‌تر از تشخیص چهره است.

حرف آخر

اگر کاربر پرمصرفی نیستید و به دنبال یک تلفن هوشمند زیبا با دوربین خوب هستید، هوآوی Y7 Prime 2018 همان گزینه‌ای است که باید در این محدوده قیمتی عالی و مقرون به صرفه به آن فکر کنید. البته، به سطح تلفن‌های هوشمند اندروید پیشرفته و سطح بالا نمی‌رسد اما در این رده قیمتی امکانات خیلی خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد و بدنه براق این گوشی به طراحی زیبای آن جلوه چشمگیرتری می‌دهد.

تلفن هوشمند هوآوی Mate 10 Lite انتخاب پرطرفدارتری در میان مشتریان تللفن‌های هوشمند میان رده بود و Y7 Prime 2018 نیز رد پای همان را دنبال می‌کند. با این که سری Y از سری Mate متاوت است و قیمت پایین‌تری هم داراد اما این تلفن هوشمند امکانات کافی برای موفقیت کامل در بازار رقابتی تلفن‌های هوشمند میان رده را به خوبی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر