چند ماهی است که صاحبان لپتاپهای سرفس پرو 4 ادعا میکنند که نمایشگرشان از مشکل پرش تصویر (فلیکر) رنج میبرد. به همین دلیل مایکروسافت سعی کرد راهی پیدا کند تا این مشکل را روی لپتاپهای پیشرفتهاش حل نماید که در این زمینه موفق نبود. حال این مسئله موجب شده که کمپانی ردموندی راهکار دیگری دربارهی این مشکل در نظر بگیرد.
برخی برای حل مشکل، لپتاپهایشان را در فریزر قرار دادند
کاربران مشکل پرش تصویر صفحه نمایششان را بسیار آذار دهنده توصیف کرده و در فرومهای رسمی مایکروسافت لب به اعتراض گشودند. باید گفت مشکل پرش تصویر (فلیکر) به تغییرات مشهود در روشنایی صفحه نمایش گفته میشود که به صورت مشخص رخ می دهد. برخی کاربران حتی سعی کردهاند که سرفس پرو 4 را در فریز قرار دهند تا این مشکل آذاردهنده را به طور موقت حل کنند. کمپانی ردموند پس از بررسیهای فراوان متوجه شد که نمیتواند مشکل به وجود آمده را حل کند.
حال این شرکت اعلام نموده که از این پس تمامی کاربران می توانند تا سه سال پس از خرید، لپتاپهای سرفس پرو 4 مشکل دار خود را تحویل داده و جایگزین دریافت کنند. در صفحهی پشتیبانی این کمپانی آمده است:
«ما بازخورد کاربران را مشاهده کردیم و پس از بررسیهای فراوان متوجه شدیم که تعداد کمی از لپتاپهای سرفس پرو 4 از مشکل پرش تصویر صفحهی نمایش رنج میبرند و ما نمیتوانیم با سیستم عامل یا به روزسانی دراویر آن را حل کنیم.»
پس از اعلام کمپانی ردموندی، عدهای از کاربران ناراحت شدند چرا که آنها پیش از این مجبور شده بودند برای حل مشکلشان، صفحه نمایش لپتاپهای خریداری شدهی خود را تعویض کرده و هزینهی اضافی پرداخت کنند. حال مایکروسافت اعلام کرده که هزینهی اخذ شده از این دسته کاربران نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.
این ضمانت 3 ساله تنها محدود به مشکلاتی نظیر پرش تصویر نمایشگر خواهد بود و کاربران نمیتوانند به هر علت دیگری لپتاپ های خود را تعویض کنند. البته آنها باید در نظر داشته باشند که لپتاپهای جایگزین نو نبوده و تنها نسخههای تعمیر شدهای از این گجتها خواهند بود.