اروپا گردی با قطار

این روش سفر مانند این است که شما هم یک اروپایی هستید. در قطاری که همه اروپایی‌ها برای سفر درون اروپا سوار آن می‌شوند سفر خواهید کرد و با مردم ارتباط برقرار می‌کنید، مناظر را می‌بینید و طعم زندگی در اروپا را می‌چشید!

اروپا گردی با قطار

اگر اولین بار است که به اروپا سفر می‌کنید، بهترین راه برای گشت و گذار در اطراف این قاره سبز، استفاده از قطار است. هیچ چیز مانند حس آرامش و رهایی که در سفر با قطار تجربه می‌کنید نیست. می‌توانید به هر جایی بروید و هر کاری انجام دهید!

این روش سفر مانند این است که شما هم یک اروپایی هستید. در قطاری که همه اروپایی‌ها برای سفر درون اروپا سوار آن می‌شوند سفر خواهید کرد و با مردم ارتباط برقرار می‌کنید، مناظر را می‌بینید و طعم زندگی در اروپا را می‌چشید!

اما قبل از شروع ماجراجویی‌تان و رفتن از این شهر به آن شهر و گذشتن از کشورهای مختلف، ابتدا باید چند نکته را رعایت کنید تا سفری فراموش نشدنی داشته باشید. این نکات را افرادی که با این قطارها سفر کرده‌ اند تهیه کردند، پس خوب به آنها توجه کنید:

1- قبل از سفر خوب فکر کنید

اگر می‌دانید مقصد بعدی‌تان کجا خواهد بود و چه زمانی می‌خواهید به آن برسید، بهتر است سفرتان را به محض رسیدن به شهر یا کشور مبدا رزرو کنید. ای نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که می‌خواهید این سفر را دست جمعی انجام دهید. اگر خیلی قضیه را لفت دهید ممکن است حتی پول‌تان را خرج موارد بی‌مورد کنید و دیگر پولی برای این ماجراجویی هیجان انگیز نداشته باشید.

2- صندلی کنار پنجره را رزرو کنید و بهترین منظره را داشته باشید

همانطور که می‌دانید اورپا مناظر و بناهای دیدنی بی‌شماری دارد. یکی از خوبی های سفر با قطارهای دور اروپا این است که به جای اینکه با وسایل نقلیه دیگر وقت‌تان را در راه هدر دهید، می‌توانید از ساعاتی که در راه هستید هم استفاده کنید و از پنجره قطار مناظر خیره کننده و دلربای اروپا را تماشا کنید. درمورد اینکه کدام قسمت قطار برای نشستن بهتر است و پنجره‌های قطار کجا است، راهنمایی بخواهید و قبل از رزرو جا این اطلاعات را به دست آورید. بر هیچ کس پوشیده نیست که مناظر بی‌نظیری در انتظار مسافران این قطار است، به خصوص در کشور سوئیس و در امتداد کوه‌ها آلپ!

3- غذاتان را با خودتان بببرید

همه ما می‌دانیم که غذای قطار خوردن ندارد، حتی در آنور آب! غذای قطار می‌تواند طعم نامطلوبی داشته باشد و کیفیتی پایین. پس به جای اینکه هزینه زیاد غذای بد مزه قطار را بدهید، برای خودتان ناهار، شام و خوراکی بین راه بیاورید. این کار راهی عالی برای آشنا شدن و بر قراری ارتباط با مردم هم هست. خوراکی و شیرینی‌هایی کوچک با خود به همراه بیاورید، آنها را به مسافران دیگر تعارف کنید و سر صحبت را با آنها باز کنید. به خصوص اگر تنها سفر می‌کنید وسرتان درد می کند برای قصه‌های عجیب و آشنا شدن با آدم‌های تازه!

4- (به طوری زیرکانه) مزاحم‌ها را از خود دور کنید

همانطور که گفتیم این نکات توسط افرادی که با این قطارها سفر کرده اند نوشته شده است بنابراین بسیار کاربردی هستند. ممکن است این مورد به نظرتان عجیب بیاید اما بهتر است برای آرامش خودتان به آن اعتماد کنید و انجامش دهید. همراه خودتان یک هد بند با رنگ جیغ که روی آن نوشته شده “don’t talk to me! (با من حرف نزن!)” بیاورید. این نکته ساعت 1 نصف شب که در خواب هستید و مسافر بغل دستی‌تان اصرار دارد با شما صحبت کند و یا به شما خوراکی تعارف کند، به کمک‌تان می‌آید!

5- برای ذخیره کردن پول و صرفه جویی در هزینه‌ها هاستل بگیرید

اینکه شب را در سفر باشید تا نخواهید پول جا بدهید فکری اقتصادی است، اما به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. چرا که در این صورت مناظر بی نظیر و همنشینی‌های صمیمی را از دست می دهید و کل مدت سفر را در خواب هستید. برای اینکه سفرتان ارزان دربیاید به جای هتل هاستل بگیرید.

6- از تمام مزایای سفر استفاده کنید

وقتی ویزا و اجازه سفر در اروپا را دریافت می‌کنید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای هم برخوردار شوید. مثلا می‌توانید بلیط کشتی‌های مسافر بری را با تخفیف تهیه کنید. پس قبل از انجام هزینه‌های اضافی، حقوق و مزایایی که شامل‌تان می‌شوند را به خوبی بشناسید و درموردشان اطلاعات به دست آورید.

7- سبک سفر کنید و جایی خالی در کیف یا چمدان‌تان داشته باشید

تا جایی که می‌توانید سبک سفر کنید. مسافرت با قطار به آن معنی است که ممکن است مجبور باشید پیاده روی‌های زیادی داشته باشید، یا بین ایستگاه‌ها و یا به مقصد بعدی‌تان. همچنین باید جایی خالی در چمدان یا کوله پشتی‌تان برای سوغاتی‌ها و یادگاری‌هایی که در شهرهای مختلف خواهید خرید، در نظر بگیرید. اما این را هم به خاطر داشته باشید که هر سوغاتی بخرید تا پایان سفر همراه شما است و باید همواره آن را از این جا به آن جا بکشید. پس ممکن است این مجسمه سنگی برج پیزا به نظر بسیار زیبا و شیک بیاید، اما زمانی که کیف‌تان سنگین شد و با زحمت و کمر درد آن را به دنبال خود کشیدید، خرید آن دیگر عاقلانه به نظر نمی‌رسد!

8- وسایل‌تان را نزد امانت نگه دارها بگذارید

اگر صبح به یک کشور رسیدید و می‌خواهید تا شب آن را بگردید و شب هم دوباره سوار قطار شده و سفرتان را دنبال کنید، بهتر است وسایلی که در آن روز به آنها احتیاجی ندارید را نزد امانت نگهدارها و در کمدهای قفل داری که در ایستگاه‌های قطار تعبیه شده اند بگذارید. به این ترتیب با کوله باری سبک سفر خواهید کرد و در هنگام گشت و گذار مجبور نیستید بار اضافه بکشید.

9- آماده باشید

با دقت برنامه ریزی کنید و برای هر شهر وقت معینی قرار دهید و بر طبق آن عمل کنید تا به همه جا برسید، به خصوص اگر در مضیقه زمانی هستید و وقت محدودی دارید. درمورد جایی که برنامه دارید به آن بروید اطلاعات جمع آوری کنید و حتی قبل از رسیدن به آنجا جاذبه‌های توریستی که دوست دارید به آنها سر بزنید را مشخص کنید. به این ترتیب به محض اینک به ایستگاه رسیدید می‌دانید می‌خواهید به کجا بروید و با یک کوله بزرگ و سنگین در شهر آواره و سرگردان نمی‌شوید. این نصیحت برای زمانی که درون قطار هستید هم به درد می‌خورد. در قطار لباسی راحت بپوشید و وسیله‌ای برای سرگرم کردن خود به همراه بیاورید، در غیر این صورت زمان برای‌تان طولانی خواهد گذشت و حوصله‌تان سر می‌رود.

10- از مسیر قطار خارج شوید!

اروپا گردی با قطار یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار و دیدن اروپا است اما این قطار به همه قسمت‌های اروپا سفر نمی‌کند و نمی‌توان همه جا را با آن پیمود. بنابراین علاوه بر برنامه ریزی برای مسافرت با قطار، در برنامه‌تان بگنجانید تا از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی دیگر هم برای دیدن جاهایی که قطار به آنها نمی‌رود استفاده کنید. این وسایل حمل و نقل عمومی ارزان هستند و شما را به جاهایی می‌برند که قطار هرگز کلاهش هم آنجا نمی‌افتد! جاهایی که اگر نبینید از دست‌تان رفته است! پس تمام سفرتان را هم با قطار انجام ندهید و گاهی از آن بیرون بپرید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان