اجرای نقالی همزمان با روز ملی فردوسی

یک گروه هنری به مناسبت روز ملی فردوسی، برنامه ویژه نقالی و روایت داستان‌های «شاهنامه» را برای مردم تدارک دیده است.

اجرای نقالی همزمان با روز ملی فردوسی

بهاره جهاندوست ـ نقال و سرپرست گروه هنری چامه ـ به ایسنا گفت : به مناسبت فرارسیدن 25 اردیبهشت‌ماه، عصر روز سه‌شنبه داستان زال و سیمرغ که از داستان‌های جذاب و حکیمانه شاهنامه فردوسی است توسط جمعی از کودکان و خردسالان شاهنامه‌خوان عضو گروه «چامه» در آمفی‌تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری «بام‌لند» تهران برای عموم مردم اجرا خواهد شد.

او افزود: در این برنامه نقالی تک‌نفره و گروهی، اجرای موسیقی توسط گروه زنگوله و پروفورمنس نقاشی خط توسط ابراهیم الفت که از هنرمندان بین‌المللی کالیگرافی کشور است، تدارک دیده شده و هدف آن آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم با ادبیات و داستان‌های فاخر شاهنامه به بهانه گرامی‌داشت روز ملی فردوسی است.

به گفته جهاندوست، این برنامه آغاز یک رویداد جهانی برای انتشار مفهوم صلح، دوستی و خرد در شاهنامه فردوسی به وسیله هنر نقالی به تمام جهانیان است که با نام «ما فرای مرزها » از تهران آغاز می‌شود.

او ادامه داد: در پروژه «ما فرای مرزها» داستان‌های مختلف شاهنامه متناسب با فرهنگ، داستان‌ها و اسطوره‌های اقوام و کشورهای مختلف و به چند زبان ارائه خواهد شد. اجرای نقالی به همراه انواع دیگری از هنرهای نمایشی و تجسمی در اصفهان، شیراز، کرمان، نیشابور، سبزوار و کشورهای ترکیه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، اسکاتلند، چین و برخی کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

حضور در برنامه نقالی روز ملی فردوسی در مجموعه گردشگری بام‌لند برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر