سرکرده القاعده:

ترامپ دستور کاهش خرید نفت از ایران را صادر کرد

ترامپ دستور کاهش خرید نفت از ایران را صادر کرد
به گزارش ایرنااز تارنمای کاخ سفید، این دستور خطاب به 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری و «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا صادر شده است.
در این نامه آمده است: مطابق اختیاراتی که براساس قانون اساسی و قوانین ایالات متحده به من داده شده است، پس از بررسی دقیق گزارش های اداره اطلاعات انرژی به کنگره، از جمله گزارش ارائه شده در آوریل 2018 و سایر فاکتورهای مرتبط، از جمله وضعیت اقتصاد جهانی، افزایش تولید نفت برخی کشورهای خاص، سطح جهانی ظرفیت اضافی تولید نفت و در دسترس بودن ذخایر راهبردی، من مطابق بند 1245(د)(4)(ب) و (ج) قانون اختیارات دفاع ملی سال مالی 2012، قانون عمومی 81-112 و مطابق تصمیمات قبلی اعلام می کنم که نفت و محصولات نفتی کشورها غیر از ایران به قدر کافی عرضه می شود و این امکان را می دهد تا حجم خرید نفت و تولیدات نفتی از ایران توسط یا از طریق موسسه های مالی خارجی به طرز چشمگیری کاهش یابد.
ترامپ افزود: این وضعیت را از نزدیک دنبال می کنم. وزیر خارجه مجاز است و [همچنین] به وی دستور داده می شود که این اعلان را در دفتر ثبت فدرال منتشر کند.
به گزارش ایرنا، این تصمیم یک هفته پس از خروج آمریکا از برجام صادر شده است.
سه شنبه هفته گذشته، ترامپ علی رغم هشدارهای جهانی اعلام کرد که از برجام خارج می شود.
این در حالی است که سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از صادرات 800 میلیون بشکه نفت از پایانه خارک در سال 96 خبر داد و گفت: ایران هیچ نفت روی آب و بدون مشتری ندارد.
میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران به طور میانگین به روزانه 2.6 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی رسیده است که حدود 40 درصد آن به مقصد کشورهای اروپایی و 60 درصد آسیا صادر می شود.
مسوولان صنعت نفت ایران بارها اعلام کرده اند که درصورت همراهی کشورهای دیگر با تحریم های آمریکا، میزان کاهش صادرات نفت ایران قابل توجه نبوده و قابل جایگزینی با صادرات به سایر کشورهاست.
شبک**9423**1392
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان