ماهان شبکه ایرانیان

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان به میزان خبرداد

سهم ۴۰ درصدی شورای حل اختلاف از ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی استان گلستان/ صدور بیش از ۱۰۲ هزار رای در شعب شورای حل اختلاف

معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان گفت: از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۶ بیش از ۵۹۵ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده که از این تعداد بیش از ۱۶۸ هزار پرونده یعنی حدود ۴۰ درصد آن در شعب این شورا رسیدگی شده است.

احمد جعفری معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه از سال 95 تا پایان سال 96 بیش از 595 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است، گفت: از این تعداد بیش از 168 هزار پرونده یعنی حدود 40 درصد آن در شعب این شورا رسیدگی شده است.

وی افزود: سرازیر شدن این تعداد پرونده به دادگستری بی شک باعث طولانی شدن زمان دادرسی و افزایش حجم کار قضات خواهد شد.

این مقام قضایی با بیان این که یکی از اهداف تاسیس شورا‌های حل اختلاف، کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی است اضافه کرد: ورود به طور متوسط سالانه بیش از 80 هزار پرونده در دو سال گذشته به شعب این شورا نشان می‌دهد این نهاد نوپا به اهداف تعیین شده برای آن تا حدود زیادی نزدیک شده است.

جعفری در ادامه به صدور بیش از 102 هزار رای در شعب شورای حل اختلاف استان در این سال‌ها اشاره کرد و افزود: فقط 1 درصد این آرا یعنی حدود 590 رای از 11 هزار آرایی که اعتراض شده بود در محاکم استان نقض شده است که این رقم از کیفیت آرای صادر شده در شعب این شورا و رضایتمندی مردم از نحوه‌ی رسیدگی حکایت دارد.

وی افزود: کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، توسعه مشارکت‌های مردمی، رفع اختلافات محلی و حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارند یا از پیچیدگی برخوردار نیستند از اهداف تشکیل این نهاد مردمی است.

به گفته‌ی وی، شورای حل اختلاف در اجرای ماده 189 قانون برنامه توسعه سوم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همزمان با سراسر کشور از سال 81 در گلستان تشکیل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان