مالزی در یک روز!

مالزی یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است چون اولا کشوری استوایی است و جاذبه‌های دیدنی آن برای ما ایرانی‌ها تازگی دارد، و دوما به این علت که ایرانی‌ها برای سفر به آن نیازمند ویزا نیستند.

مالزی در یک روز!

اگر برای گشت و گذار در کوالالامپور پایتخت مالزی تنها یک رو فرصت داشته باشید، این بهترین برنامه‌ای است که می‌توانید برای این یک روز بریزید!

مالزی یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است چون اولا کشوری استوایی است و جاذبه‌های دیدنی آن برای ما ایرانی‌ها تازگی دارد، و دوما به این علت که ایرانی‌ها برای سفر به آن نیازمند ویزا نیستند.

طبیعت استوایی کوالالامپور هوش از سرتان می‌برد. تمام انتظاراتی که از یک کشور استوایی دارید در بازدید از کوالالامپور برآورده خواهد شد، میوه‌های خوشمزه و عجیب و غریب استوایی، جنگل‌های وسیع، طبیعت بکر، هوای مرطوب، باران‌های دیوانه وار و غیره همه و همه شگفت زده‌تان خواهد کرد!

به علاوه یکی از خوبی‌های این کشور آن است که هزینه گشت و گذار در آن خیلی بالا نیست و با صرف هزینه‌ای معقول می‌توان تفریحاتی خوب داشت.

با استفاده از برنامه زیر می‌توانید برای این  روزتان برنامه‌ای فشرده بریزید و تا جایی که می‌توانید جاذبه‌های بی‌نظیر کوالالامپور را ببینید. در طبقه 86ام برج‌های دو قلوی پتروناس به تماشا بایستید و در آکواریوم KLCC دنیای زیر آب را کشف کنید! از مسجد جامک بازدید کنید و اگر اهل خرید هستید در پاساژهای شیک شهر خرید کنید.

خب بهتر است وقت را تلف نکنیم و سریع تر گشت و گذار را شروع کنیم!

ساعت 9:30 دقیقه صبح: برج‌های دو قلوی پتروناس (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

برج‌های دو قلوی پتروناس با ارتفاع 451٫9 متر بلند ترین برج‌های دو قلوی جهان هستند. این برج‌ها 88 طبقه روی زمین دارند و دارای 39 آسانسور هستند! این برج‌ها توسط یک آرشیتکت آرژانتینی به نام سزار پلی طراحی شدند و هزینه ساخت آنها 5٫6 بیلیون دلار آمریکا بود. کار ساخت برج‌ها در سال 1996 تمام شد. برای بازدید از برج باید بلیط آن را در همان محل تهیه کنید.

ساعت 10:40 دقیقه صبح: آکواریوم KLCC (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

این آکواریوم محبوب در طبقه زیر زمین مجتمع مرکز همایش‌ها کوالالامپور قرار دارد. این آکواریوم خانه بیش از 5000 گونه مختلف جانوران دریایی است که از مالزی و سراسر دنیا به این آکواریوم آورده شده اند. مساحت آکواریوم 5574 متر مربع است.

ساعت 13:15 دقیقه ظهر: خیابان پتالینگ (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

خیابان پتالینگ یک مرکز خرید معروف در محله چینی‌های کوالالامپور است. اگر دلتان می‌خواهد طعم بی‌نظیر غذاهای محلی و سنتی کوالالامپور را بچشید، این خیابان جایی است که باید به آن سر بزنید. غذاهای ارزان قیمت، خریدی مقرون به صرفه، خرید مواد غذایی، محصولات تازه، سوغاتی‌های عجیب و غریب و وسایل چینی شگفت انگیز، این‌ها چیزهایی است که می‌توانید در این خیابان دیدنی پیدا کنید.

ساعت 14:20 دقیقه بعد از ظهر: مسجد جامک (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

مسجد جامک مالزی در محل تلاقی رودخانه‌های سونگی کلانگ و سونگی گومباک واقع شده است، همان محلی که کوالالامپور از آن آغاز شد. ساکنان اصلی مالزی، قبل از آنکه برای استخراج قلع به سمت معادن جنگلی حرکت کنند، خانه‌های کوچک خود را در این منطقه ساختند. مسجد در سال 1907 ساخته شد و در سال 1909 به وسیله سلطان سلانگور بازگشایی شد. مسجد جامک یکی از قدیمی ترین مسجدهای شهر است.

ساعت 14:55 دقیقه بعد از ظهر: بنای سلطان عبد الصمد (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

این بنا با اختلاف زیاد یکی از خیره کننده ترین بناهای شهر است. این گوهر شکوهمند معماری در میدان مردکا واقع شده است. این میدان در سال 1897 ساخته شد و نام آن به افتخار سلطان وقت سلانگور نهاده شد. این بنا در اصل دبیرخانه دولت بریتانیا بود.

ساعت 15:25 دقیقه بعد از ظهر: میدان مردکا (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

این میدان به نام میدان استقلال یا داتاران مردکا هم شناخته می‌شود. این میدان یک میدان مرکزی به شمار می‌رود که در نزدیکی رودخانه گومباک و مسجد جامک قرار دارد. اکثر ساختمان‌هایی که در اطراف این میدان قرار دارند، نقش مهمی در تاریخ مالزی داشته اند.

ساعت 16:10 دقیقه بعد از ظهر: مسجد ملی

بزرگ ترین مسجد شهر می‌تواند 15000 نمازگذار را در خود جای دهد و مساحت آن 53000 متر مربع است که شامل باغچه‌ها، فضای سبز، استخرها، فواره‌ها و خود بنای مسجد می‌شود. مسجد در سال 1965 ، بعد از استقلال مالزی از انگلیس در سال 1957، ساخته شد.

ساعت 17:10 دقیقه عصر: پارک پرنده‌های کوالالامپور (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

اگر مشتاق به دیدن پرنده‌های زیبای و رنگارنگی که در اطراف‌تان پرواز می‌کنند هستید، به پارک پرنده‌های کوالالامپور سری بزنید! باغ مانند بهشتی استوایی است. این پارک دارای بلند ترین پلکان معلق در جهان است و این پلکان از میان لانه‌های پرندگان می‌گذرد. پارک پرنده‌های کوالالامپور مساحتی در حدود 20٫9 هکتار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان