فرادید؛موتور وان وبسایت مشهور خودرویی فاش کرده پژو درصدد است تا با نوسازی محصولات خود افزایش چشمگیر و مورد نظر خود را در بازارهای مختلف فراهم سازد ازینرو در یک گام بلند با تحول در زبان طراحی خود سعی کرده اتومبیلهایی لوکستر، خشنتر و مدرن تر بسازد. نخستین خودرویی که با این رویه قرار است راهی بازار شود مدل کاملا جدید 2008 است. نگاهی به اولین تصاویر منتشر شده از نسل نوین پژو 2008 نشان میدهد قرار است این خودرو که برای غلبه بر رقبای خود مثل تویوتا ch-r و هیوندای کونا تا سال 2020 به بازار میآید از یک طراحی جدید و تجهیزات فنی مدرنتر سود میبرد.
به گزارش فرادید، در همین راستا پس از معرفی مدل مجلل و موفق 3008 در سال 2017، و نیز معرفی سدان اسپورت 508 جدید، در تلاش است تا نسل تازه کرساوور موفق خود یعنی 2008 را نیز با فرمی پویا مدرن و تازه روانه بازار مصرف جهانی کند. این شرکت که با تغییر مسیر از ساخت هاچبکهای کوچک به تولید کراس اوورهای اسپورت و جمع و جور موفق شده تولید خود را رونق دهد، در نظر دارد با سری 2008 جدید بهترین فروش را در بازار اروپا و آسیا تجربه کند و احتمالا نیمنگاهی هم به بازار آمریکای شمالی داشته باشد.
جالب است بدانید که در 4 سال اخیر کراساوور 2008 پژو، عنوان دومین خودروی پرفروش اروپا در سگمنت خود را به دست آورده و با فروشی نزدیک به 800 هزار دستگاه عملکرد خوبی در بخش خودروهای کوچک داشته است. با وجود اینکه 2008 پژو یکی از قدیمیترین خودروهای این کلاس است، هنوز به بهترین شکل با خودروهای تازه واردی مانند هیوندایی کونا و کیا استونیک رقابت میکند.
یک رندر مجازی از پیشنمایش احتمالی SUV کوچک و جذاب فرانسویها وجود دارد. این رندر به شدت جذاب به نظر میرسد و دارای طراحی کاربردی ویژه با الهام از SUV های 3008 و 5008 پژو است. این طراحی احتمالا نقاط اشتراک زیادی با اوپل موکا نیز دارد. طبیعتا پکیجهای هوشمند و افزایش ابعاد نتیجهای جز رفاه بیشتر و توسعه فضای داخلی و محفظه بار ندارد. این خودرو به آخرین فناوریهای کنسرسیوم پژو سیتروئن مجهز است که از آن جمله میتوان به سامانه «آی- کاکپیت» اشاره کرد. داشبورد در این خودرو شبیه به مدلهای 3008 و 5008 خواهد شد. فرمان خودرو برای افزایش گستره دید در موقعیت پائینتری قرار میگیرد و یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی مرکز کنسول را تحت تسلط خود قرار میدهد. از طرفی اکثر عملکردهای خودرو با سامانه اطلاعات و سرگرمی یکپارچه هستند.
زیر کاپوت این شاسیبلند محبوب طیفی از پیشرانههای 3 و 4 سیلندر توربوی بنزینی و دیزلی قرار خواهند گرفت. احتمالاً دو پیشرانه محبوب 2008 جدید نمونههای 1.2 لیتری توربوی بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی خواهند بود. انتظار میرود پژو نسخه تمام الکتریکی نسل جدید هاچبک 208 را نیز بسازد. از آنجایی که 2008 بر پایه 208 ساخته شده شاید در نهایت نسخه الکتریکی این کراس اوور نیز عرضه شود. گفته شده محدود حرکتی قوای الکتریکی مورد بحث 300 کیلومتر خواهد بود اما تا این لحظه چیزی تأیید نشده است.