۱۲ فیلم جدیدی که با اقتباس از رمان‌های معروف ساخته شده‌اند

دنیای فیلم‌ و سینما همیشه امکانات بیشتری برای به تصویر کشیدن تخیل داستان‌ها داشته و تعداد فیلم‌هایی که با اقتباس از کتاب‌های معروف ساخته شده‌اند نیز کم نیستند

دنیای فیلم‌ و سینما همیشه امکانات بیشتری برای به تصویر کشیدن تخیل داستان‌ها داشته و تعداد فیلم‌هایی که با اقتباس از کتاب‌های معروف ساخته شده‌اند نیز کم نیستند. گاهی اختلاف‌هایی میان کتاب‌‌خوان‌ها و فیلم‌بین‌ها بر سر این‌گونه فیلم‌ها به وجود می‌آید. برخی اوقات نیز شاهد چندین نسخه سینمایی از داستان یک کتاب می‌شویم؛ اما جذابیت کلی این سبک از فیلم‌سازی برای فیلم‌سازها همچنان پابرجاست و مخاطبان خاص خودش را نیز دارد.
امسال هم 12 فیلم جدید که با اقتباس از کتاب‌ها ساخته شده‌اند اکران خواهند شد. در این مقاله نگاه مختصری به ماجرای این کتا‌ب‌ها و فیلم‌ها می‌اندازیم.

Peter Rabbit .1روایت بیترکس پاتر Beatrix Potter درباره شیطنت‌های خرگوش باغ به‌دفعات مورد الهام فیلم‌سازان قرار گرفته است، اما جدیدترین اقتباس انیمیشنی از آن متعلق به ویل گلوک Will Gluck است. جیمز کوردن James Corden صداپیشه نقش اصلی «پیتر خرگوشه» در کنار ستارگان درجه یک مثل دیسی ریدلی Daisy Ridley و مارگو رابی Margot Robbie در این اثر کمدی همکاری داشته‌اند.

Annihilation .2وقتی می‌گوییم با خواندن صفحه اول کتاب علمی تخیلی جف واندرمر Jeff VanderMeer کاملاً غرق در داستان می‌شوید، منظورمان گم شدن در جزئیات، توصیف‌ها و معانی آن است. «نابودی» داستان 4 زن است که به‌سوی منطقه ناشناخته‌ای راهی می‌شوند. این اقتباس الکس گارلند Alex Garland با ظاهر فریبنده‌اش، اولین سه‌گانه ناتالی پورتمن خواهد بود.

Ophelia .3این داستان رمانتیک با بازی دیسی ریدلی و نائومی واتس Naomi Watts مثل نسخه فمینیستی برای «هملت» می‌ماند. «اوفلیا» به کارگردانی کلر مک‌کارتی Claire McCarthy بر پایه رمانی به همین نام به نویسندگی لیسا کلاین Lisa Klein ساخته شده است. این فیلم در جشنواره فیلم سان‌دنس 2018 نیز اکران شد.

A Wrinkle in Time .4دیدن نام اپرا وینفری Oprah Winfrey، ریس ویترسپون Reese Witherspoon و میندی کالینگ Mindy Kaling در لیست بازیگران این فیلم به کارگردانی ایوا دوورنی Ava DuVernay بسیار هیجان‌انگیز است. «چین‌خوردگی در زمان» نام رمان کلاسیک درباره سفر در زمان به قلم مادلین لنگل Madeleine L’Engle است که ماجرای دختر جوانی را روایت می‌کند که به دنبال پدر دانشمند گم‌شده‌اش (کریس پاین Chris Pine) می‌گردد.

Red Sparrow .5خیلی‌ها با دیدن نام جنیفر لارنس به‌عنوان بازیگر فیلم بدون پرسیدن هیچ سؤالی روانه سینما می‌شوند. این بازیگر جوان برنده اسکار دوباره با فرانسیس لارنس کارگردان «عطش مبارزه» Hunger Games همکاری داشته است. «گنجشک سرخ» نام کتابی با همین نام به نویسندگی جیسون متئوس Jason Matthews است و ماجرای مهیج یک مأمور پیشین سیا را شرح داده است.

Ready Player One .6وفاداران به تصاویری که همه‌چیز در آن بد و ناخوشایند است به سراغ نویسنده آمریکایی ارنست کلاین Ernest Cline و کتاب تخیل مجازی مهیجش رفته‌اند. داستان «بازیکن شماره یک آماده» قصه مرد جوانی است که به دنبال شکار تخم‌مرغ هلیدی (نام گنجی پنهان‌شده در دنیای مجازی) می‌رود. استیون اسپیلبرگ این داستان معماگونه را با بازی تای شریدان Tye Sheridan کارگردانی کرده است.

Where’d You Go, Bernadette .7بیش از این نمی‌توان در انتظار دیدن اثر ریچارد لینکلیتر Richard Linklater که اقتباسی از رمان ماریا سمپل Maria Semple را ساخته است به سر برد. داستان «تو کجا رفتی، برنادت» درباره گم شدن زنی است که تقریباً با یک سلسله ایمیل دچار این اتفاق شده است. دیدن کیت بلانشت Cate Blanchett در این نقش چندبعدی نیز بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

Crazy Rich Asians .8کوین کوان Kevin Kwan نویسنده سنگاپوری به طرز خنده‌داری خواننده‌های کتابش را غرق در سبک زندگی‌های اسراف‌آمیز و پرخرج می‌کند و به سه کاراکتر سطحی و پلید داستانش، نوعی شخصیت می‌بخشد. نسخه سینمایی «آسیایی‌های دیوانه‌ی ثروتمند» را جان ام. چو Jon M. Chu به تصویر کشیده است و کنستانس وو Constance Wu را در یکی از نقش‌های اصلی خواهیم دید.

The House with a Clock in Its Walls .9جان بلیرز John Bellairs در سال 1973 داستان ترسناکی برای بچه‌ها نوشته که ماجرای آن درباره یک خانه مرموز تسخیرشده است. الی راث Eli Roth این قصه را دست‌مایه ساخت جدیدترین اثرش قرار داده است. کیت بلانشت و جک بلک در این فیلم هم‌بازی شده‌اند.

The Girl in the Spider’s Web .10دیوید لاگرکرانتس David Lagercrantz در چهارمین رمان از مجموعه رمان‌های پرفروش «سه‌گانه هزاره»، داستان جنایی و مهیجی را خلق کرده است. اقتباس سینمایی «دختری در تارعنکبوت» را فده آلوارز Fede Alvarez («نفس نکش» Don’t Breathe) کارگردانی کرده است. ستاره محبوب سریال «تاج» The Crown، کلر فوی Claire Foy را نیز در این فیلم خواهیم دید.

All the Bright Places .11

بالاخره مکان یکی از این رمان‌های نامور نیز به برج ناقوس ختم می‌شود که داستان دو دلداده و تغییر سرنوشتشان را روایت می‌کند. جنیفر نیون Jennifer Niven داستانی درباره عشق، زندگی و مرگ را از نگاه شخصیت اصلی نوجوان قصه به رشته تحریر درآورده است. ال فنینگ Elle Fanning نقش اصلی را در فیلم «همه مکان‌های روشن» به کارگردانی میگوئل آرتتا Miguel Arteta بازی کرده است.

The Black Hand .12جزئیات داستان جنایی استفان تالتی Stephan Talty در نیویورک 1903 به یک کتاب جذاب تبدیل شده است. نقش اصلی در فیلم «دست سیاه» را لئوناردو دی‌کاپریو بر عهده خواهد داشت و شخصیت جو پتروسینو Joe Petrosino پلیس را بازی می‌کند.
این نوشته برگرفته از مقاله دی‌آنا جینز DeAnna Janes در سایت Harperbazaar است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر