به گزارش خبرآنلاین، نام کمپانی اروپایی و میزان
قرارداد اعلامنشده است اما مشخص است که سازندگان خودرو چگونه با فناوریهای
خودران مانند حالت رانندگی در اتوبان و یا سیستم ترمز اضطراری دست به درآمدزایی زدهاند.{لینک}
قرار است سیستم پیشرفته رانندگی برای خودروهای
2021 تعریف شود. موضوع قرارداد جدید با خبر رونمایی از تراشه EyeQ5 (نسخه
بهروز شده EyeQ4)
توسط اینتل برای رانندگی تمام خودران همزمان شده است.
اینتل با انویدیا که مدعی ساخت مغز و چشم خودروهای خودران است؛
رقابت شدیدی دارد و این قرارداد باعث میشود تا پذیرش سیستم توسعه دادهشده توسط
زیرمجموعه اینتل دست بالا را در این صنعت داشته باشد.
سال گذشته اینتل کمپانی Mobileye را به قیمت 15
میلیارد دلار خرید و جالب این است که 70 درصد 27 میلیون خودروی مجهز به سیستم
خودران و نیمه خودران از 25 سازنده عمده خودرو متعلق به Mobileye است.
به گفته مدیران این کمپانی تا سال 2019 سیستم
سطح 3 خودران روی 100 هزار خودروی دیگر نصب میشود.(level 3 در
صورت نیاز حدود 10 ثانیه فرصت به راننده برای در دست گرفتن سیستم میدهد)
کمپانی Mobileye برای توسعه
سیستم سوپر کروز روی خودروهای جنرال موتورز مشارکت کرده و قرار است تا سال آینده level 3 را
روی نیسان، آئودی، بی ام و، هوندا، فیات کرایسلر و خودروساز چینی Nio نصب
کند.
5656