ماه گذشته و پس از انتشار آپدیت اندروید نوقا برای برخی از گوشیهای هوشمند سری سونی اکسپریا، برخی از کاربرانی که دستگاه خود را به این نسخه از اندروید بهروزرسانی کردهاند، گزارشهایی در مورد وجود چند باگ در آپدیت یادشده دادهاند.
در این بین بیشتر گزارشها مربوط به دارندگان گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 است. این افراد اعلام کردهاند که پس از بهروزرسانی دستگاه خود به اندروید نوقا، در حین مکالمات صوتی، حجم صدا کاهش مییابد. بسیاری از این کاربران تجربهی کاربری خود را در این زمینه در انجمنهای رسمی پشتیبانی سونی مطرح کردهاند و از کم بودن صدای مکالمات اکسپریا زد 5 گله کردهاند.
سونی پس از یک ماه به این گزارشها واکنش نشان داده و اعلام کرده است که دارندگان گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 باید یک ماه دیگر منتظر بمانند تا این باگ رفع شود. یکی از کارمندان رسمی سونی این موضوع را تأیید کرده است که شرکت متبوعش دلیل به وجود آمدن مشکل مطرحشده را فهمیده و برای حل کردن آن یک آپدیت نرمافزاری دیگر منتشر خواهد کرد تا کم بودن صدای مکالمات صوتی در گوشی اکسپریا زد 5 بهطور کامل رفع شود.
انتظار میرود این آپدیت جدید حدودا در اواسط ماه آوریل برای دارندگان گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 منتشر شود؛ اما از آنجا که انتشار بهروزرسانیها بهصورت ناحیه به ناحیه انجام میشود، با توجه به اینکه در کدام کشور زندگی میکنید و نیز با توجه به اپراتور ،احتمال دارد این بهروزرسانی کمی دیرتر برای شما در دسترس قرار گیرد.
البته تا زمان انتشار آپدیت جدید مورد بحث، سونی یک راهحل برای افرادی که با مشکل مورد بحث مواجه شدهاند، ارائه کرده است. بنا به اعلام سونی، ریست کارخانهای باعث رفع مشکل خواهد شد. در هر حال اگر شما هم از دارندگان گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 هستید و با مشکل کم شدن حجم صدا در مکالمات صوتی مواجه شدهاید؛ پیش از اقدام به ریست کارخانهای، حتما از اطلاعات دستگاه خود نسخهی پشتیبان تهیه کنید.
نظر شما در این مورد چیست؟