ماهان شبکه ایرانیان

زیباترین محصول لکسوس در نمایشگاه ژنو را ببینید + عکس

لکسوس در نمایشگاه خودروی ژنو یکی از جداب ترین محصولات خود یعنی خودروی کوپه ی RCF را به نمایش گذاشته بود

لکسوس در نمایشگاه خودروی ژنو یکی از جداب ترین محصولات خود یعنی خودروی کوپه ی RCF را به نمایش گذاشته بود. این خودرو که می توان آن را رقیبی برای بی ام و M4 و مرسدس بنز C کلاس کوپه دانست برای نخستین بار در سال 2014 معرفی شد. در طراحی این خودرو از طرح خودروی مفهومی LF-LC اقتباس شده است و باید اعتراف کرد که نتیجه ی کار خودرویی فوق العاده زیبا و اسپرت است.
لکسس RC با موتورهای مختلفی از 2 لیتر گرفته تا 3.5 لیتری عرضه می شود اما نسخه ای که در نمایشگاه ژنو 2017 حضور داشت مدل RCF بوده که قوی ترین مدل از این خودرو است و مجهز به موتور 8 سیلندر وی شکل به حجم 5 لیتر است که می تواند 467 اسب بخار قدرت را در دور موتور 7100 دور بر دقیقه و 527 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور 4800 دور بر دقیقه تولید کند. این موتور تنفس طبیعی به یک گیربکس اتوماتیک 8 دنده ساخت تویوتا مجهز به پدال های پشت فرمان متصل است و می تواند این کوپه ی 1.8 تنی را در مدت 4.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی بر روی 275 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و شتاب جی قابل تحمل توسط آن نیز معادل .95 جی است. ترمزهای این خودرو در هر چهار چرخ دیسکی خنک شونده از برند مشهور برمبو هستند.

لکسوس  RCF GT3

لکسوس RCF GT3


اما در کنار این خودرو مدلی دیگر نیز به نمایش درآمده بود که RCF GT3 نام دارد و مخصوص شرکت مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده است. مدل مسابقه ای نیز مجهز به یک موتور 5 لیتری هشت سیلندر است اما قدرت آن به 540 اسب بخار رسیده است و تنها 1.2 تن وزن دارد. این خودرو در مسابقات اتومبیلرانی به رقابت با خودروهایی چون پورشه 911 GT3، استون مارتین ونتیج GT3 و شورولت کامارو Z28.R خواهد پرداخت. در ادامه می توانید تصاویر تهیه شده توسط گروه خودروبانک از این دو خودرو را در گالری تصاویر مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان