تویوتا CHR که بزودی پیش فروش می شود چه مشخصاتی دارد؟

ایرتویا در آینده ای نزدیک یکی از جدیدترین خودروهای تویوتا یعنی مدل C-HR را روانه ی بازار ایران خواهد کرد

ایرتویا در آینده ای نزدیک یکی از جدیدترین خودروهای تویوتا یعنی مدل C-HR را روانه ی بازار ایران خواهد کرد. خودرویی که چه در نمایشگاه خودروی تهران و چه در نمایشگاه خودروی ژنو سر و صدای زیادی برپا کرد و علاقه مندان زیادی در سرتاسر دنیا منتظر چنین خودرویی هستند.
اما به تازگی ایرتویا از مشخصات مدل هایی که قرار است در بازار ایران عرضه شوند نیز پرده برداری کرده که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی و امکانات تویوتا C-HR.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

در ابتدا کار را با مشخصات فنی و پیشرانه های در نظر گرفته شده برای ایران شروع می کنیم. نخستین مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است مدل 1.2 لیتری توربوی این خودرو است. این مدل با داشتن پیشرانه ای چهار سیلندر خطی به حجم دقیق 1197 سی سی توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت در 5600 دور بر دقیقه و 185 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور 1500 تا 4000 دور بر دقیقه دارد. جعبه دنده ی این مدل نیز از نوع CVT است و انتقال نیرو به هر چهارچرخ خودرو انجام می شود.
موتور بعدی که وارد بازار کشور خواهد شد یک موتور هیبریدی 1.8 لیتری چهار سیلندر است که در کنار آن یک موتور برقی 650 ولتی قرار داده شده است که می توانند حداکثر قدرت 122 اسب بخار را تولید کنند. موتور بنزینی این مدل به تنهایی 97 اسب بخار قدرت و 142 نیوتون متر گشتاور دارد.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

این مدل نیز مجهز به یک گیربکس ضریب متغیر است و سیستم چهارچرخ محرک نیز در آن موجود است.
سیستم تعلیق تویوتا C-HR در قسمت جلو از نوع مستقل مک فرسون و در محور عقب از نوع دوبل جناغی است که با این حساب می توان انتظار هندلینگ و پایداری مناسبی را از این خودرو داشت.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

این کراس اوور کوچک در بحث ابعاد خارجی دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4360، 1795 و 1565 میلی متر است. وزن خالص خودرو نیز در صورت داشتن موتور بنزینی توربو معادل 1460 کیلوگرم و در صورت داشتن موتور هیبریدی 1420 کیلوگرم است.
رینگ های اسپرت آلومینیومی نیز که بر روی خودرو سوار شده اند دارای قطر 18 اینچی هستند.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

در بخش امکاناتی که در این خودرو وجود دارند می توان به آینه های تاشوی برقی، سانروف برقی، چراغ راهنمای روی آینه ها، سیستم Follow me home، چراغ های روشنایی در روز، چراغ های خودکار، سیستم اتوماتیک تنظیم نور چراغ های جلو، سیستم تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو، سنسور باران، گرمکن شیشه ی عقب، فرمان برقی تلسکوپی، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلی های عقب تاشو، تودوزی چرم، گرم کن صندلی های جلو، تهویه ی صندلی های جلو، آینه ی وسطی الکتروکرومیک، سیستم تهویه ی مطبوع خودکار دوگانه، بلوتوث، نویگیشن، مانیتور 8 اینچی و سیستم صوتی JBL با 9 عدد بلندگو اشاره کرد.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

در خصوص سیستم های ایمنی و کنترلی نیز تویوتا C-HR دارای لیست نسبتا کاملی است که سامانه هایی چون سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم اتوماتیک فرود از سراشیبی، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم تشخیص علایم و تابلوهای جاده، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم حرکت بین خطوط، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز خنک شونده در جلو، سیستم ضد بلوکه ی ترمز، ترمز پارک الکترونیکی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل نوسانات تریلر، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم افزایش دهنده ی قدرت ترمز، سیستم کنترل کشش، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم پارک هوشمند، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده ای جلو و عقب و ایربگ زانویی برای راننده وجود دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان