مزدا ۳ جدید، غایب بزرگ بازار ایران در نمایشگاه خودرو ژنو + عکس

نسل های اول و دوم مزدا ۳ در بازار کشورمان توسط گروه بهمن خودرو عرضه شدند و توانستند به موفقیت بالایی در بازار فروش دست پیدا کنند، خریداران این خودرو نیز رضایت بالایی را از مزدا ۳ دارند و بازار دست دوم این خودرو نیز رونق مناسبی دارد

نسل های اول و دوم مزدا 3 در بازار کشورمان توسط گروه بهمن خودرو عرضه شدند و توانستند به موفقیت بالایی در بازار فروش دست پیدا کنند، خریداران این خودرو نیز رضایت بالایی را از مزدا 3 دارند و بازار دست دوم این خودرو نیز رونق مناسبی دارد. اما از سال 2014 مزدا نسل سوم مزدا 3 را عرضه کرد که این مدل فعلا تنها در مناطق آزاد کشورمان موجود است و با پلاک ملی در کشور عرضه نشده است. مزدا 3 را باید موفق ترین محصول مزدا در دهه ی اخیر به حساب آورد و این خودروساز این مدل خوش ساخت و با کیفیت را به نمایشگاه ژنو 2017 آورده بود تا در غرفه ی خود به نمایش بگذارد.

مزدا 3 جدید

مزدا 3 جدید


مزدا 3 جدید نیز همانند نسل های قبلی خود در دو بدنه ی هاچ بک و سدان عرضه می شود که ابعاد آنها را در ادامه خواهیم آورد. مدل سدان دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4580، 1795 و 1455 میلیمتر است. مدل هاچ بک دارای طول 4460 میلیمتر است ولی در بقیه ی ابعاد با مدل سدان یکسان است. فاصله ی محوری هر دو مدل نیز معادل 2.7 متر است.

مزدا 3 جدید

مزدا 3 جدید


مزدا 3 جدید با سری موتورهای اسکای اکتیو مزدا تجهیز شده است که از حجم های 1.5 لیتر تا 2.5 لیتری را شامل می شوند. ضعیف ترین موتور عرضه شده بر روی این خودرو 1.5 لیتری بنزینی است که می تواند 99 اسب بخار قدرت و 150 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. قوی ترین مدل نیز مربوط به بازار امریکای شمالی بوده و به موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر به قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتون متر مجهز است. در بازار اروپا دو موتور دیزلی اسکای اکتیو نیز برای این خودرو قابل سفارش هستند که یکی 1.5 لیتری بوده و 120 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متر گشتاور دارد و دیگری 2.2 لیتر حجم داشته و 150 اسب بخار قدرت و 380 نیوتون متر گشتاور دارد.

مزدا 3 جدید

مزدا 3 جدید


برای سال 2016 مزدا تغییرات کوچکی را در این مدل اعمال کرد که شامل تغییرات جزیی در بخش ظاهری و افزاوده شدن چند آپشن جدید به این خودرو بودند. همچنین این خودرو به سیستم بردار نیروی گشتاور یا همان G-Vectoring نیز مجهز شده است و نخستین خودرو در کلاس خود است که از چنین سامانه ای بهره مند است. در ادامه می توانید از گالری تصاویر این خودرو دیدن کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان