۲۵‌هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو

کتایون نجفی‌زاده، مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان، در یک نشست خبری با حضور متخصصان و برخی چهره‌های هنری دراین‌باره گفت: بر اساس آمار جهانی، دو‌هزارو ۵۰۰ تا چهار هزار نفر می‌توانند اهدای عضو کنند.

25‌هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو

کتایون نجفی‌زاده، مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان، در یک نشست خبری با حضور متخصصان و برخی چهره‌های هنری دراین‌باره گفت: بر اساس آمار جهانی، دو‌هزارو 500 تا چهار هزار نفر می‌توانند اهدای عضو کنند.

به گزارش به نقل از شرق ،چون در ایران روزانه 7 تا 10 نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو بر اثر نرسیدن به‌موقع عضو مناسب، جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش مردم برای اهدای عضو بسیار احساس می‌شود و مردم در صورت آگاهی صحیح، می‌توانند کمک شایانی به بیماران نیازمند عضو داشته باشند.

او با بیان اینکه سالانه 16 ‌هزار مرگ ناشی از تصادفات در کشور رخ می‌دهد، گفت: در سال گذشته دو‌هزارو 208 نفر از طریق اعضای بیماران مرگ مغزی نجات پیدا کردند. به‌طوری‌که ‌هزارو 281 نفر از کلیه بیماران مرگ مغزی، 765 نفر کبد، 131 قلب، 10 ریه و 21 لوزالمعده به بیماران نیازمند عضو پیوند زده شد.

مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان افزود: در سال گذشته 38 درصد از سرپرستان خانوار مرگ مغزی شدند که انجمن برای ترغیب آنان برای همکاری و اهدای عضو، اقدام به حمایت از خانواده‌های متوفیان مرگ مغزی کرد.

او بر فرهنگ‌سازی مفهوم مرگ مغزی تأکید و عنوان کرد: در‌صورتی‌که فرهنگ‌سازی به‌درستی صورت بگیرد، بیماران نیازمند عضو را می‌توان نجات داد و باید بدانیم که کمبود عضو اهدایی، با فرهنگ‌سازی صحیح و انسجام در سیستم بهداشتی کشور رفع می‌شود.

محمد مهدوی، متخصص قلب کودکان، گفت: در سال گذشته 35 نفر از اطفال در فهرست انتظار، پیوند عضو شدند که تعداد این پیوندها در سال گذشته بیش از سال‌های قبل از آن بوده است.

او افزود: در ماه مبارک رمضان سال گذشته 11پیوند عضو انجام شد؛ درحالی‌که در چهار ماه اخیر فقط یک پیوند انجام گرفته و 12 کودک نیازمند پیوند عضو تحت نظر بنده هستند. مهدوی بر معرفی خیران و ترمیم داروی کودکان پیوندی از سوی انجمن اهدای عضو ایرانیان تأکید و تشکر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان