ماهان شبکه ایرانیان

مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک:

٣ میلیارد مترمکعب گاز در آذر به استان های سردسیر رسید/ ١١٥ میلیون مترمکعب رشد مصرف

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت انتقال گاز درباره مدیریت های اعمال شده برای رفع نگرانی های عمومی درباره کمبود سوخت در زمستان گفت: در ماه گذشته بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز به استان های سردسیر شمال غرب کشور انتقال یافت.

٣ میلیارد مترمکعب گاز در آذر به استان های سردسیر رسید/ ١١٥ میلیون مترمکعب رشد مصرف
به گزارش ایرنا، با وجود استقرار طولانی جبهه هوای سرد پس از قطع صادرات گاز شرکت ترکمنی به ایران، روند تامین گاز استان های سردسیر کشور، بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و تاکنون افت فشار یا کمبودی برای تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی و صنایع رخ نداده است.
ظرفیت تولید روزانه گاز ایران به بیش از 700 میلیون مترمکعب رسیده که سهم مصرفی بخش خانگی بیش از 400 میلیون مترمکعب است.
در هفته های گذشته با استقرار جبهه هوای سرد در کشور نگرانی هایی درباره تامین گاز استان های سردسیر به وجود آمد که با مدیریت توزیع و مصرف، این دغدغه برطرف شد.
به گزارش دوشنبه شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت انتقال گاز اعلام کرد مصرف گاز استان‌های شمال غرب کشور در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ١١٥ میلیون مترمکعب افزایش یافت و آذرماه امسال نزدیک به سه میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف در شمال غرب کشور انتقال یافت.
به گفته «سعید توکلی»، این میزان در آذرماه پارسال ٢ میلیارد و ٧٥٤ میلیون و ٦٣٨ هزار متر بود.
توکلی گفت: ‌اکنون تاسیسات و مرکزهای بهره ‌برداری خطوط لوله این مناطق با ضریب اطمینان بالا در مدار قرار دارند و با هماهنگی دیسپچینگ (مدیریت یکپارچه توزیع) شرکت ملی گاز ایران، نیازمندی همه بخش‌های مصرف را تامین می‌‌کنند.
وی مناطق شمال و شمال غرب را سردترین مناطق کشور خواند و گفت: برای پایداری انتقال گاز طبیعی و استفاده حداکثری از تاسیسات تقویت فشار در سطح این مناطق، بازرسی‌های دوره ‌ای و سالیانه در بخش‌های مکانیک، برق، تعمیر اساسی کمپرسور گاز، عملیات انشعابات گرم و همچنین نظارت بر عملیات تلاقی لوله‌های گاز رسانی و ... انجام شده است و اکنون برای انتقال گاز هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.
اقتصام**2022**1961** تنظیم کننده: میثم طاهری** انتشاردهنده: مریم مسعود




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان