به گزارش خبرآنلاین، بر اساس آمار منتشره از سوی
Strategy Analytics علیرغم کسب رتبه چهارم بعد از آمازون، گوگل و علیبابا، فاصله زیادی با
رقبا دارد.{لینک}
آمازون و گوگل درمجموع 70 درصد از بازار
اسپیکرهای هوشمند را در اختیار گرفتند و سهم 6 درصدی اپل ناچیز هرچند است، اما
باعث شد تا آمازون سهمش به زیر 50 درصد برسد. آمازون با عرضه 9.2 میلیون اسپیکر در
فصل اول و رشد دو برابر نسبت به سال قبل بیش از 43.6 درصد از بازار را در دست گرفت
و گوگل با عرضه 2.4 میلیون اسپیکر سهمی معادل 26.5 درصد را در اختیار گرفت.
علیبابای چین و شائومی(شیائومی) نیز به ترتیب
700 هزار و 200 هزار اسپیکر راهی بازار جهانی کردند. سایر فروشندگان با عرضه 1.3 میلیون اسپیکر
توانستند 13.9 درصد از سهم بازار را از آنِ خود کنند.
5656