سال 2015 میلادی در یکی از نمایشگاههای بین المللی آمریکا بود که شرکت خودروسازی هوندا با رونمایی از جدیدترین خودروی هوندا سیویک، رسما دهمین نسل از خانواده هوندا سیویک را معرفی کرد تا از سال 1972 میلادی همچنان شاهد تداوم فعالیت آن با قدرت و سرعت بیشتر باشیم. حال میراث دار دهمین نسل از هوندا سیویک به نمایشگاه بین المللی ژنو آمده است تا مشتریان بیشتری را با خود آشنا کند.
خودرویی که بر روی سکوی معرفی هوندا حضور دارد و تحت پوشش خبری گروه
خودروبانک نیز قرار گرفته، در حقیقت نسخه اصلی و بین المللی نسل دهم "هوندا سیویک" است که برای طراحی و ساخت آن از طول کلی 4631 میلی متری، عرض 1799 میلی متری و ارتفاع 1416 میلی متری و با فاصله بین دو محور 2700 میلی متری استفاده شده است که علاوه بر نسخه سدان، میتوان در مدلهای "کوپه" و "هاچ بک" نیز شاهد فعالیت این برند در بازارهای بین المللی بود. هرچند هوندا مدلهای اختصاصی برای بازار اروپا طراحی کرده است که در طراحی ظاهری و همچنین پیشرانه اندک تفاوتی با نسخههای بین المللی خود دارند که فعلا جای بحث ما نیست.
در زیر کاپوت این مدل هم از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر استفاده شده که میتواند قدرت 174
اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر را تولید کند که به کمک جعبه دندهای انتقال متداول CVT، نیروی تولیدی آن به سمت چرخهای جلو ارسال میشود.
هوندا سیویک جدید
علاوه بر موتور 1.5 لیتری توربو، از یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی هم استفاده شده که قدرت تولیدی آن به 141
اسب بخار و گشتاور آن هم به حداکثر 170 نیوتن متر میرسد. در کنار این پیشرانه هم جعبه دندهای اتوماتیک
CVT بکار گرفته شده که نیروی تولیدی موتور را به سمت چرخهای جلو میفرستد.
در آخر هم به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر خواهیم رسید که بدون بهره گیری از توربوشارژر میتواند حداکثر قدرت 158
اسب بخار در دور موتور 6500 و همچنین حداکثر گشتاور 187 نیوتن متر در 4200 دور بر دقیقه را تولید کند که بوسیله جعبه دندهی 6 سرعته دستی و یا جعبه دندهی انتقال متداول
CVT به خروجی منتقل میشود.