باکس آفیس آخر هفته: Deadpool ۲ با فروش بالای جهانیش Infinity War را کنار می‌زند

ابرقهرمان‌ها همچنان تسلط خود بر باکس آفیس را حفظ کرده‌اند و در این آخر هفته، «ددپول ۲» Deadpool ۲ از رایان رینولدز Ryan Reynolds و کمپانی فاکس Fox با ۱۲۵ میلیون دلار فروش در داخل آمریکا و ۳۰۱ میلیون دلار فروش در کل دنیا اکران شد و عنوان بزرگ‌ترین اکران خارجی برای یک فیلم مثبت ۱۷ سال را به دست آورد

ابرقهرمان‌ها همچنان تسلط خود بر باکس آفیس را حفظ کرده‌اند و در این آخر هفته، «ددپول 2» Deadpool 2 از رایان رینولدز Ryan Reynolds و کمپانی فاکس Fox با 125 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا و 301 میلیون دلار فروش در کل دنیا اکران شد و عنوان بزرگ‌ترین اکران خارجی برای یک فیلم مثبت 17 سال را به دست آورد.
پس از افت بیش‌ازحد انتظار در روز شنبه، قسمت دوم این مجموعه نتوانست به اکران فیلم «ددپول» Deadpool در آمریکای شمالی که فروشی معادل 132.4 میلیون دلار در فوریه‌ی 2016 داشت برسد که بهترین اکران تاریخ برای یک فیلم مثبت 17 سال محسوب می‌شود. بااین‌وجود «ددپول 2» Deadpool 2 همچنان توانست عنوان سومین اکران پرفروش سال، پس از فیلم‌های بزرگ «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War و «پلنگ سیاه» Black Panther؛ و همچنین مقام دوم در اکران‌های بزرگ تاریخ برای فیلم‌های مثبت 17 سال را به دست آورد. این فیلم دومین اکران آخر هفته‌ی بزرگ کمپانی فاکس Fox پس از «ددپول» Deadpool است.

در خارج از آمریکا، «ددپول 2» Deadpool 2 فروش خوبی از 81 مارکت به مبلغ 176 میلیون دلار رقم زد که بزرگ‌ترین اکران بین‌المللی کمپانی فاکس Fox تابه‌حال محسوب می‌شود — و بدون حضور در چین به این مبلغ دست یافته است، جایی که در آن حتی تاریخ اکران فیلم هم مشخص نشده است. قهرمان قبلی فاکس Fox، «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» X-Men: Days of Future Past (با 174 میلیون دلار فروش) بود، درحالی‌که «لوگان» Logan از این کمپانی رکورد‌دار بزرگ‌ترین اکران خارجی برای یک فیلم مثبت 17 سال (با 160 میلیون دلار فروش) بوده است.
«ددپول 2» Deadpool 2 با نمایش در 4349 سالن سینما در آمریکای شمالی — که وسیع‌ترین اکران در تاریخ کمپانی فاکس Fox محسوب می‌شود — در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم 18.6 میلیون دلار در عصر پنجشنبه فروش داشت و در روز جمعه فروش 53 میلیون دلاری رقم زد که بزرگ‌ترین اکران روز اول در میان فیلم‌های مثبت 17 سال است؛ مانند «ددپول» Deadpool، این فیلم امتیاز A در سینمااسکور از مخاطبان خود دریافت کرد.

مردان اکثریت مخاطبان این فیلم را تشکیل داده‌اند (61 درصد) و 38 درصد خریداران بلیت زیر 25 سال سن داشتند.
در خارج از آمریکا، «جنگ ابدیت» Infinity War به میزان 84.4 میلیون دلار فروش داشت که 53.7 میلیون دلار از آن را در چین فروخت و توانست به 1.218 میلیارد دلار فروش خارجی و 1.813 میلیارد دلار فروش جهانی دست یابد که چهارمین اکران بزرگ تاریخ محسوب می‌شود. این فیلم در چین از مرز فروش 300 میلیون دلار عبور کرده است، افتخاری که تنها نصیب سه فیلم از عناوین هالیوودی شده است. فیلم ترسناک کمپانی پارامونت Paramount به نام «یک مکان ساکت» A Quiet Place هم با اکران حدود 18 میلیون دلاری در چین سروصدا به پا کرد که جمع فروش جهانی این فیلم را به 296.5 میلیون دلار می‌رساند (بسیاری معتقدند اکران این فیلم در چین در این آخر هفته، با فروشی نزدیک 19 میلیون دلار خاتمه می‌یابد).به لطف «ددپول 2» Deadpool 2 و «جنگ ابدیت» Infinity War درآمد داخلی این آخر هفته نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل 64 درصد رشد داشته است.
«جنگ ابدیت» Infinity War در این آخر هفته در جایگاه دوم قرار گرفت و پس‌ازآن «باشگاه کتاب» Book Club با 12.5 میلیون دلار فروش در 2781 سالن سینما، کمی فراتر از انتظارات ظاهر شده و مقام سوم را به دست آورد. به‌صورت تخمینی، حدود 80 درصد خریداران بلیت این فیلم زن بودند، درحالی‌که نزدیک 90 درصد مخاطبان بالای 35 سال سن داشتند — ازجمله 60 درصد مخاطبین که بالای 50 سال بودند.
در ادامه‌ی جدول باکس آفیس، «پایه مهمانی» Life of the Party ملیسا مک‌کارتی Melissa McCarthy با 57 درصد افت در دومین آخر هفته‌ی خود به فروش 7.7 میلیون دلاری رسید و جمع فروش خود در داخل آمریکا را تا 31 میلیون دلار افزایش داد. همچنین Breaking In با بازی گابریلیه یونیون Gabrielle Union با افت نسبتاً بیشتری در دومین آخر هفته‌ی خود، به میزان 63 درصد، فروش 6.5 میلیون دلاری را رقم زد و به اکران 10 روزه‌ی 28.7 میلیون دلاری دست یافت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان