با تذکر دهقان؛

طرح «اجرای علنی دادگاه‌های جرایم اقتصادی» به کمیسیون قضایی بازگشت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با پذیرش تذکر عضو کمیسیون قضایی، طرح «اجرای علنی دادرسی جرایم اقتصادی» را جهت اصلاح به کمیسیون قضایی بازگرداند.

طرح «اجرای علنی دادگاه‌های جرایم اقتصادی» به کمیسیون قضایی بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، پس از آنکه طرح اجرای علنی دادرسی درباره جرایم اقتصادی بدلیل اخطار قانون اسیاسی، از دستور کار مجلس خارج شد، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و عضو کمیسیون قضایی، در تذکری خواستار بازگرداندن این طرح به کمیسیون قضایی شد.

وی گفت: طبق ماده 184 و 188 آئین‌نامه داخلی مجلس، زمانی که یک اخطار تصویب می‌شود، ریاست جلسه می‌تواند طرح مربوطه را اصلاح، حذف و یا به کمیسیون ارسال کند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون اساسی هم اصل 37 وجود دارد که اصل را بر برائت می‌داند، هم اصل 165 که می‌گوید محاکمات باید به صورت علنی برگزار شود.

دهقان افزود: طی سال‌های گذشته انحرافی از قانون اساسی به وجود آمده و به گونه‌ای عمل می‌شود که مانع برگزاری علنی محاکمات می‌شود.

وی از پزشکیان نایب رئیس مجلس خواست طرح «اجرای علنی دادرسی درباره جرایم اقتصادی» را به کمیسیون قضایی بفرستد تا اصلاح شود و مجدداً در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

به این ترتیب، طرح «اجرای علنی دادگاه‌های جرایم اقتصادی» به کمیسیون قضایی بازگشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان