سخنگوی والی هرات: هجوم ۱۵۰۰ خانواده آواره به "هرات"

سخنگوی والی هرات گفت: ۱۵۰۰ خانواده آواره از مناطق مختلف به هرات آمده اند که تلاش داریم نیازهای اولیه آنها را رفع کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با اشاره به سرازیر شدن آوارگان داخلی به هرات و افزایش آنها نسبت به سالهای گذشته گفت: در حال حاضر 1500 خانواده آواره از ولایت های غور ، بادغیس و فراه وارد هرات شدند.

فرهاد افزود: از میان این خانواده‌های آواره در هرات صدها خانواده نیز در منطقه دشت حوض شهرستان انجیل ساکن شدند.

وی خاطرنشان ساخت که ، اقامت این آوارگان در هرات موقت است و پس از رسیدگی به مشکلات آنها و کمک رسانی به این خانواده ها دوباره به مناطق خودشان فرستاده خواهند شد.

وی همچنان گفت: تمام خانواده هایی که به تازگی از ولایت های خود به هرات اواره شده اند بیشتر به دلیل تهدید های امنیتی ، فقر و بیکاری است.

فرهاد ادامه داد: تاکنون به بیش از صد خانواده کمک رسانی صورت گرفته و مواد غذایی نیز درمیان انها توزیع شده و این روند تا آخرین خانواده نیازمند ادامه دارد.

از سوی دیگر محمد جاوید نادم رئیس اداره مهاجرین هرات گفت: در این اواخر سرازیر شدن آورگان داخلی ازولایت های همسایه با هرات در حال افزایش است و این روند خود سبب نگرانی انها شده است.

وی گفت: اداره مهاجرین تنها برای جمعیت خاصی آمادگی دارد تا کمک رسانی کند و افزایش این آورگان داخلی هر روز خود سبب بروز مشکلات حاد می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت که ، تمام خانواده های آواره که به هرات آمدند پس از بررسی های اداره های کمک رسانی دوباره به ولایت های خودشان فرستاده خواهند شد و هرات دیگر ظرفیت اسکان و کمک به آورگان جدید را ندارد.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر