رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی:

نهادینه کردن موضوع پیشگیری در بین مردم باید به صورت جدی دنبال شود

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی بر مردمی بودن و نهادینه کردن موضوع پیشگیری در بین آحاد جامعه جهت بازدهی بیشتر تاکید کرد.

نهادینه کردن موضوع پیشگیری در بین مردم باید به صورت جدی دنبال شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در کارگاه آموزشی"رهیافت‌های مشارکتی اجتماع محور و تسهیل گری، ویژه همکاران حوزه مشارکت‌های مردمی استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: امروزه فواید و امتیازات پیشگیری بر کسی پوشیده نیست و هیچ کس منکر انجام امر پیشگیری به جای مقابله نیست که این موضوع را در متون دینی مان در قالب امر به معروف و نهی از منکر مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: بنابراین لازم است احساس وظیفه در موضوع پیشگیری را در بین مردم جامعه ایجاد کنیم تا بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه کن شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در طول دوران این بوده است که اول حساسیت اجتماعی نسبت به موضوعی را از بین ببرند و سپس آن ناهنجاری را در بستر جامعه گسترش دهند.

وی افزود: افکار عمومی و مشارکت اجتماعی، نیرویی است که هیچ چیزی توان مقابله با آن را ندارد و اگر مجموعه‌ای بتواند از ظرفیت مشارکت‌های مردمی به درستی استفاده کند می‌تواند موفق عمل کند و زمانی که خود مردم به موضوع پیشگیری اهمیت بیشتری بدهند و آن را جدی‌تر بگیرند شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحمدا... معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در زمینه استفاده از سمن‌ها و ظرفیت‌های مردمی بسیار موفق و پیشرو بوده است و همواره تلاش کرده در عرصه‌های واقعی به خوبی ورود کند که در همین راستا اقدامات بسیار بزرگی نیز انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با اشاره به اقدامات مثبت انجام گرفته در دادگستری استان در راستای جلوگیری از افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم استان نیز گفت:باید از ابتدای امر بتوانیم مانع ورود پرونده‌ها به دادگستری شویم که در این راستا توجه به مقوله پیشگیری میتواند مثمر ثمر باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان