ماهان شبکه ایرانیان

چاووش‌اوغلو: جانبداری اتحادیه اروپا از هلند خطرناک است

وزیر خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از هلند، آن را بی‌ارزش و خطرناک توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد جانبداری اتحادیه اروپا از (اقدامات) هلند (علیه ترکیه) خطرناک است.

چاووش‌اوغلو با «کوته بینانه» خواندن بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از هلند علیه ترکیه، آن را محکوم کرده و گفت این بیانیه هیچ ارزشی ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «برای اتحادیه اروپا بسیار خطرناک است که در کنار هلند که ارزش‌های اروپا و حقوق بشر را نقض کرده، بایستد.»

به نوشته روزنامه «ینی شفق» در این بیانیه تاکید شده کشورهای اروپایی بطور دلخواه و انتخابی، ارزش‌های دموکراتیک و حقوق پایه را اجرا می‌کنند.

این وزارتخانه همچنین روزنامه سوئیسی «بلیک» را بخاطر اختصاص دادن صفحه اول خود به تیتر «به دیکتاتوری اردوغان نه بگوئید» و مخالفت با رفراندوم تغییر قانون اساسی ترکیه، محکوم کرد.

آنکارا در هفته‌های اخیر شاهد تنش‌های وخیمی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع‌آوری رای «بله» برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک در کشورهای مذکور است.

مخالفت دولت‌های اروپایی با برگزاری سخنرانی و تجمعات تبلیغاتی مقامات ترکیه در کشورهایشان برای جمع کردن رای مثبت به تغییر قانون اساسی در همه‌پرسی 27 فروردین، باعث عصبانیت بیش‌ازحد آنکارا شده بگونه‌ای که حتی اروپا را تهدید به تحریم می‌کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان