رقابت دو میان‌رده چینی و کره‌ای؛ هوآوی Y۷ Prime ۲۰۱۸ و سامسونگ Galaxy A۵ ۲۰۱۷

اما وقتی در این تصمیم قاطع می‌شوید و نوبت به انتخاب می‌رسد، حتماً با نگاه به پشت ویترین فروشگاه‌های موبایل، جست‌وجو در اینترنت یا حتی پرس و جو از دوستان و آشنایان در نهایت نتیجه‌ای جز سرگیجه گرفتن عاید شما نخواهد شد زیرا بازار این روزهای موبایل از تلفن‌های هوشمند میان‌رده اشباع شده است و برندهای مختلف هر کدام چند ده مدل گوشی موبایل با رده قیمتی نز ...

رقابت دو میان‌رده چینی و کره‌ای؛ هوآوی Y7 Prime 2018 و سامسونگ Galaxy A5 2017

اگر از آن دسته افرادی هستید که با بودجه متوسط قصد خرید یک تلفن هوشمند را دارید، حتماً ایده‌ای جز خرید یک تلفن همراه میان‌رده به ذهنتان خطور نخواهد کرد.

اما وقتی در این تصمیم قاطع می‌شوید و نوبت به انتخاب می‌رسد، حتماً با نگاه به پشت ویترین فروشگاه‌های موبایل، جست‌وجو در اینترنت یا حتی پرس و جو از دوستان و آشنایان در نهایت نتیجه‌ای جز سرگیجه گرفتن عاید شما نخواهد شد زیرا بازار این روزهای موبایل از تلفن‌های هوشمند میان‌رده اشباع شده است و برندهای مختلف هر کدام چند ده مدل گوشی موبایل با رده قیمتی نزدیک به هم به بازار عرضه کرده‌اند.

اما نکته مهم و شاید ملاک اصلی شما برای خرید این باشد که در ازای بودجه‌ای که می‌پردازید دلتان می‌خواهد تلفن هوشمند میان‌رده‌ای را بخرید که علاوه بر طراحی زیبا و خوش دست بودن، هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم از نظر امکانات و عملکرد رضایت شما را تا حد زیادی جلب کند.

ما در فوت‌وفن همراه شما هستیم تا به شما کمک کنیم در میان خیل عظیم ارتش میان‌رده‌ها بهترین‌ را انتخاب کنید. پس، با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز خوب است بدانید که در بازار امروز موبایل ایران برندهای سامسونگ و هوآوی بیشترین تعداد تلفن هوشمند میان‌رده با محدوده قیمتی متنوع و طراحی و امکانات مختلف را دارند. اما محصولات شرکت‌هایی نظیر ال‌جی و سونی به دلیل کم بودن تنوع مدل‌ها دیگر مثل گذشته اقبال زیادی ندارند.

از بین دو برند چینی هوآوی و کره‌ای سامسونگ ما می‌خواهیم دو تلفن هوشمند میان رده با مدل‌های هوآوی Y7 Prime 2018 و سامسونگ Galaxy A5 2017 را برای شما در میدان رقابت بگذاریم که بی‌شک با امکانات کم و بیش مشابهی که دارند و با توجه به بودجه متوسطی که شما در نظر گرفته‌اید انتخابی معقول خواهد بود. با خواندن این مقاله، حتماً تصمیم خود را خواهید گرفت که کدام محصول با نیازهای شخص شما همخوانی بیشتری دارد.

نمایشگر

تلفن هوشمند HUAWEI Y7 Prime 2018 نمایشگر 5٫99 اینچ HD+ از نوع FullView با وضوح 720×1440 پیکسل دارد تا بهترین تجربه مشاهده را با رنگ‌های زنده و طبیعی فراهم کند. پنل شیشه‌ای منحنی دو و نیم بعدی ظاهری زیبا، مدرن و مرغوب به این تلفن هوشمند میان‌رده از هوآوی می‌دهد. این محصول با نمایشگری که نسبت تصویر 18:9 دارد به راحتی در دست جای می‌گیرد و وسعت زیادی برای نمایش محتوا دارد. افزون بر این، حالت تقسیم هوشمند صفحه به کاربران امکان می‌دهد تا چند کار را با هم انجام دهند و روی صفحه گسترده و عریض این گوشی کارهای بیشتری را به ثمر برسانند. در مقایسه با این مزایا، نمایشگر سامسونگ Galaxy A5 2017 با فناوری Super AMOLED به‌اندازه‌ی 5٫2 اینچ و وضوح FullHD برای این گوشی خوب به نظر می‌رسد. این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با اشباع رنگ چشم‌نواز و با تراکم مناسب 424 پیکسل بر اینچ به تصویر بکشد. منتها، این نمایشگر نسبت به نسخه قبل هیچ تفاوتی نکرده است و نسبت به پنل‌های LCD روشنایی کمتری دارد. علاوه بر این ابعاد آن از Y7 Prime 2018 کوچکتر است و حاشیه‌های بالا و پایین گوشی ممکن است به ذائقه کاربران امروزی خوش نیاید.

دوربین

برای پاسخ به نیاز علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی موبایل، سامسونگ دو حسگر 16مگاپیکسل را در گلکسی A5 2017 تعبیه کرده که با داشتن امکانات فراوان برای یک میان‌رده جالب به نظر می‌رسد. دوربین اصلی که به فلشLED  مجهز است، می‌تواند در مکان‌هایی با نور کم هم عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. دوربین سلفی گلکسی A5 هم حسگر 16مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم باز‌تر دارد که می‌تواند نور بیشتری جذب و در نتیجه تصاویر بهتری هم ثبت می‌کند. در دوربین اصلی خبری از فوکوس لیزری یا تکنولوژی Dual Pixel نیست. پس انتظار نداشته باشید تا A5 بتواند به‌سرعت روی سوژه‌های شما فوکوس کند یا تصاویری در حد و اندازه‌های S7 یا حتی S6 ثبت کند. البته، دریچه‌ی دیافراگم f1/9 این دوربین باید در ثبت تصاویر روشن و شفاف کمک بزرگی باشد؛ اما کیفیت تصاویر ثبت‌شده با این دوربین آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زنند، تراز سفیدی مطلوبی ندارند و رنگ‌ها رو به سفیدی متمایل هستند. متأسفانه تصاویر آن رنگ‌و‌لعابی که باید داشته باشند را ندارند و از طرفی عمق رنگ مشکی هم در تصاویر جالب نیست.

در عوض، تلفن هوشمند هوآویY7 Prime 2018  دوربین دوگانه با حسگرهای 13 و 2 مگاپیکسل دارد که با دیافراگم عریضش افکت بوکه شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند. با وجود قدرت کمتر حسگرهای هوآوی در دوربین پشت و جلو نسبت به محصول سامسونگ، این تلفن هوشمند هوآوی از نظر امکانات و نرم‌افزار دوربین بسیار قدرتمند است و دوربین پشت PDAF با فوکوس سریع به کاربران امکان می‌دهد تا هیجان‌انگیزترین و زیباترین لحظات را هر زمان که خواستند با تلفن هوشمندشان ثبت کنند. وقتی حالت دیافراگم گسترده روش می‌شود، لنز 13 مگاپیکسل مسئول ثبت جزییات سوژه است در حالی که لنز 2 مگاپیکسل افکت بوکه با 7 درجه تنظیمات دیافراگم به کاربر امکان انتخاب میزان تارشدگی تصویر پس‌زمینه را می‌دهد. دوربین پشت از گروهی لنز که متشکل از 5 لنز اپتیکال دقیق است برای ثبت ریزترین جزییات بهره می‌برد. هوآویY7 Prime 2018  دوربین 8 مگاپیسل در جلو دارد که دریچه دریافراگم آن F2.0 است و  عمق میدان زاویه گسترده به 77 درجه می‌رسد که هر تصویر پرتره یا نمای نزدیک (کلوس‌آپ) را به نمایی عالی و بی‌عیب و نقص مبدل کند. فلش هوشمند سلفی به Y7 Prime 2018 امکان می‌دهد تا به صورت خودکار میزان تابش نور به چهره کاربر را تشخیص دهد و به صورت هوشمندانه‌ای اندازه روشنایی را برای ایجاد ظاهری طبیعی تنظیم و متعادل کند.

سخت‌افزار

هوآوی از پردازنده اسنپدراگون کوالکام 430 در نسخه 2018 از تلفن هوشمند Y7 استفاده کرده است. تراشه هشت هسته‌ای 1٫4 گیگاهرتز در ترکیب با 3 گیگابایت رم قدرت کافی را برای تجربه کاربری روان برای یک کاربر با استفاده متوسط فراهم می‌کند. علاوه بر این پردازنده قدرتمند و 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی که با کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقا است را نیز می‌توان به جمع محسنات این میان‌رده زیبا و شیک امروز در بازار افزود. با وجود استفاده سنگین و اجرای چندین برنامه به طور همزمان، تیم فوت‌وفن هنگام کار با این گوشی و بررسی آن هیچ کندی و تأخیری در عملکرد آن حس نکرد. اما سامسونگ برای تجربه‌ی کاربری بهتر در گلکسیA5 2017 تراشه‌ 64 بیتی اگزینوس 7880 را در نظر گرفته که هشت هسته‌ پردازنده‌ با معماری کورتکس A53 با قدرت پردازش 1٫9 گیگاهرتز دارد؛ 3 گیگابایت رم در کنار این مجموعه سخت‌افزاری قرار دارد تا به هرچه روان‌ترشدن محصول کمک کند. گلکسیA5 2017  از حافظه‌ داخلی 32 گیگابایتی بهره برده و می‌تواند کارت حافظه‌ی جانبی تا 256 گیگابایت را پشتیبانی کند.

سیستم عامل و رابط کاربری

در نسل جدید سامسونگ گلکسیA5  سیستم عامل اندروید مارشمالو ایفای نقش می‌کند و یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر انرژی مورد نیاز را تأمین می‌کند. اما از نظر سیستم عامل و رابط کاربری میان رده هوآوی چند قدمی جلوتر است. متأسفانه A5 با اندروید نوقا یا حتی اوریو عرضه نشده و سامسونگ به استفاده از همان اندروید مارشمالوی قدیمی بسنده کرده است. این در حالی است که بسیاری از گوشی‌هایی که در اوایل سال 2017 معرفی شده‌اند از نوقا استفاده می‌کنند. رابط کاربری هم تغییر عمده‌ای با نسخه‌های قبلی نداشته و تنها موردی که می‌تواند از آن به‌عنوان تغییر یاد کرد، اضافه شدن یک سری موزیک و زنگ هشدار جدید است که شاید جذاب به نظر برسد. هوآوی Y7 Prime 2018 با وجود باتری مشابه با رقیب کره‌ای خود با قدرت 3 هزار میلی‌آمپر، دوام خیلی خوبی دارد و از پس اجرای برنامه‌ها در طول روز برمی‌آید. در بخش نرم‌افزاری نیز وجود جدیدترین سیستم عامل اندروید با نسخه 8٫0 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.0 حسابی دلربایی می‌کند و بهترین امکانات را جهت رفاه کاربران و تسهیل کار با این تلفن هوشمند در اختیار شما می‌گذارد.

قابلیت‌های امنیتی تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت

هوآوی Y7 Prime 2018 مجهز به الگوریتم تشخیص چهره با استفاده از هوش مصنوعی است و به صورت خودکار قادر است 1024 نقطه از چهره انسان را تشخیص داده و نقشه‌برداری بسیار دقیقی را انجام دهد. علاوه بر این، این تلفن هوشمند از فناوری تشخیص اثر انگشت 4٫0 برخوردار است که در کمتر از 35 صدم ثانیه قفل گوشی را باز می‌کند. این در حالی است که گلکسی A5 2017  سامسونگ فقط از یک حسگر اثر انگشت در پایین نمایشگر برخوردار است که محل قرارگیری آن چندان مورد رضایت کاربران نیست.

قیمت

قیمت Y7 Prime 2018 هوآوی در بازار ایران و نمایندگی‌های رسمی هوآوی حدود یک میلیون تومان است که در حال حاضر، در این رده قیمتی نمی‌توان هیچ تلفن هوشمند میان‌رده‌ای را پیدا کرد که نمایشگر بزرگ از نوع FullView با نسبت تصویر 18:9 داشته باشد.

قیمت Galaxy A5 2017 سامسونگ در بازار ایران با گارانتی رسمی مایکروتل یک میلیون و 990 هزار تومان است که نسبت به میان رده بودنش و این که سال تولید آن به 2017 باز می‌گردد قیمت بسیار بالایی دارد و بر خلاف میان‌ رده‌های کنونی از نسبت تصویر 18:9 برخوردار نیست و امکانات پیشرفته کمتری دارد.

حرف آخر:

تلفن هوشمند هوآوی Y7 Prime 2018 یک تلفن هوشمند بی‌نظیر و پر از امکانات پیشرفته با قیمتی کمتر از  گلکسی A5 2017 سامسونگ و در واقع حدود نصف قیمت آن است. این محصول هوآوی پر از قابلیت‌های عالی و جدید مانند باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت، کیفیت تصاویر عالی و خیلی ویژگی‌های دیگر بوده و انتخابی بی عیب و نقص برای آنهایی به شمار می‌رود که می‌خواهند یک تلفن هوشمند میان‌رده با قیمت مقرون به صرفه و امکانات پیشرفته زیاد داشته باشند.

نتیجه:

جیب‌های خود را وارسی کنید و ببینید به اندازه کدام یک از این گوشی‌های میان رده می‌توانید هزینه کنید و امکانات کدام برای شما ارزشمندتر است. در هر حال، اگر نظر فوت‌وفن را می‌خواهید، هوآوی Y7 Prime 2018 هم جدیدتر و مقرون به صرفه‌تر است و هم امکانات پیشرفته‌تر و به‌روزتری دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان