چه کنیم تا «کلیک‌خور» شویم؟!

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

چه کنیم تا «کلیک‌خور» شویم؟!

فرزین پورمحبی

چه کنیم تا «کلیک‌خور» شویم!

 (1+ 12 روش)

یکی از مزیت‌های مهم رسانه‌های مجازی نسبت به رسانه‌های واقعی(کاغذی) در این است که رسانه‌های مجازی را مفت و مجانی می‌شود خواند. اما در عوض با رسانه‌های مجازی نه می‌شود پنجره تمیز کرد و نه رویشان سبزی خرد کرد. از فرق‌های دیگرشان هم این است که رسانه‌های مجازی یک چیزی در گوشه صفحه‌شان گذاشتند که نوشته: «پربیننده‌ترین» یا «پربازدیدها». داستانش هم از این قرار است که هر خبری بیشتر کلیک می‌شود می‌رود به صدر جدول - پس برای ایستادن در صدر جدول لزوما نباید پرسپولیس بود! - این‌جاست که شاعر می‌فرماید: «ای صاحب خبر، بکوش تا کلیک‌خور شوی!» اما «کلیک‌خوری» خبر مساوی نیست با خواندن خبر، یعنی مردم به طور ناخودآگاه روی تیتری که خوششان آمده کلیک می کنند اما بعد هم بدون علت خاصی، آن را نخوانده ول می‌کنند! - به هر حال باید رکورد سرانه مطالعه ه «2 دقیقه در روز» را حفظ کرد! - راستش خیلی هم اهمیت ندارد خبر خوانده شود یا نشود چیزی که مهم است کلیک آن است تا پربیننده شود! کسانی هم که خبرشان «پربیننده» می‌شود معمولا بیشتر از اصغر فرهادی بعد از گرفتن جایزه اسکار قیافه می‌گیرند! نوش جانشان ...

اما چه کنیم کلیکمان کنند؟ خلاصه‌اش این است که باید متن را ول کرد و چسبید به تیتر و عنوان؛ پس تا جایی که می‌شود باید دستی به سر و صورت تیتر و عنوانش کشید چون فقط تیتر خوانده می شود و بس. - با این اوضاع خودم هم نمی‌دانم این چیزها را برای کی می‌نویسم! – اما تیتر کلیک‌خور تیتری است که دارای اصول ذیل باشد:   

1- هیچ کجای دنیای قد ایرانی‌ها ناموس حالیشان نیست پس تیترهایی که به جریانات غیرت و ناموس مربوط می‌شوند همیشه جزو اولین و بیشترین کلیک‌خورها هستند.

مثال: «زنی خیانت‌کار با کمک قصاب محله شوهرش را دو شقه کرد!»

2- مردم نوع‌دوست ما بدجوری به سلیبریتی‌ها ارادت دارند. پس باید هر جوری که شده اسم  افراد مشهور و معروف را در تیتر وارد کرد.

 مثال: نظر سحر قریشی در مورد بصل النخاع یا واکنش گلزار به گلکاری در بیابان‌های اطراف خوزستان  

3- مردم همیشه در صحنه ما، به‌شدت عاشق خبرهای پشت صحنه هستند! یعنی چیزهایی که سعی شده جلوی دوربین نباشند اما از جای دیگری نشتی داده‌اند!

مثال: «رابطه خانم (ن- ف) با آقای (م-د) در فیلم (ا - خ) »

4- ملت چشم‌پاک ما معمولا به خبرهای ناپاک شدیدا واکنش نشان می‌دهند!

مثال: «آخرین عکس‌های لورفته آن‌چنانی خانم مدل‌شده (ص- ط) در استخر پارتی »

5- ملت همیشه صلح‌طلب ما معمولا با کله می‌روند داخل خبرهای جنگ و درگیری، کشت و کشتار و حوادث آتش‌سوزی و مرگ و میر و...  

مثال: «مردی با مادرزنش خورشت قیمه درست کرد و خورد!»  

6- مردم خیرخواه ما دوستدار خواندن زندگی کسانی هستند که یا خیلی بدبخت‌تر از خودشان‌اند (برای این‌که احساس خوشبختی کنند) و یا خیلی خوشبخت‌تر از خودشان‌اند (برای دادن فحش به آن‌ها)

مثال: «یک روز از زندگی امیر قطر و یا یک روز از زندگی یک گورخواب و کولبر»

7- مردم سخت‌کوش و زحمت‌کش ما همیشه از خبرهایی که بشود با آن‌ها یک‌شبه ره صدساله را رفت به‌شدت استقبال کرده‌اند!

مثال: «چگونه می شود در دو دقیقه لاغر و در 17 دقیقه خوشبخت شد؟!»

8- مردم ما همیشه برای یکدیگر آرزوی عمری 120 ساله می‌کنند به جز افراد مشهور که به شدت دوست دارند خبرهای مربوط به مرگ و مریضی آن‌ها را دنبال کنند. پس اگر هم طوریشان نشد باید  در فضای مجازی آن‌ها را کشت.

مثال: هنرپیشه معروف «معمای شاه» مرد!  

9- مردم رازنگهدار و غیرفضول ما به خبرهایی که به زندگی کاملا خصوصی دیگران مخصوصا هنرمندان و ورزشکاران مربوط شود خیلی علاقه نشان می‌دهند حتی بیشتر از هنر و استعدادی که آن‌ها دارند.  

مثال:  ورزشکار معروفی که زنش را کتک می‌زد با فلان هنرپیشه رابطه پنهانی داشت!

10- درست است که ما جهان سومیم اما شیفته خبرهای دست اولی هستیم.

مثال: «مصاحبه و عکس‌های منتشرنشده (ش-ت) فلانی برای اولین‌بار»

11 – مردم آرام و موقر ما از تیترهای به شدت تهاجمی خوششان می‌آید.

مثال: مصاحبه جنجالی فلانی: همه اسرار پشت پرده را افشا خواهم کرد

12- مردم فهیم ما همیشه از تیترهایی که نشود از آن‌ها چیزی فهمید استقبال کرده‌اند!

مثال: لابه‌لای هزارتوی نفرین‌شدگان رمانتیسم با رماتیسم

13- تیترهای مربوط به «ترین»ها همیشه کولاک کرده‌اند:

مثال: مصاحبه با پرخورترین مرد جهان و یا زیباترین دختر جهان

     

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر