ماهان شبکه ایرانیان

سالمندانی که گرفتار شرایط سخت اقتصادی و مشکلات پنهان هستند

محسن سلمان‌نژاد، رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت: متاسفانه ۳۰ تا ۴۰درصد از سالمندان تحت حمایت هیچ سازمانی نبوده، نیاز‌ها و مشکلاتشان مخفی است و حقوق و مستمری که به آنها داده می‌شود، رفع نیازهایشان را کفایت نمی‌کند.

سالمندانی که گرفتار شرایط سخت اقتصادی و مشکلات پنهان هستند

روزنامه ایران: محسن سلمان‌نژاد گفت: در حال حاضر حدود 7 میلیون و 800 هزار سالمند در کشور وجود دارد که در گذشته پیش‌بینی می‌شد که هر سال تا 300 هزار سالمند به جمعیت سالمندان اضافه شود، اما اکنون با توجه به تغییرات جمعیتی شاید هر سال 400 هزار سالمند به این جامعه افزوده شود.

سلمان‌نژاد گفت: حدود 25 هزار سالمند در مراکز سالمندی و آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند و بیش از 600 هزار سالمند تحت حمایت سازمان بهزیستی  و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر نیز تحت‌پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد سالمندان کشور، نیازمند هستند گفت: از نظر شاخص‌های جمعیتی، جامعه سالمندی شرایط وخیمی دارد و این در حالی است که با مشکلات زیاد اقتصادی هم زندگی می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر شکاف زیادی بین کفایت مستمری که به آنها داده می‌شود و قدرت خرید سالمندان وجود دارد و چنانچه تدبیری برایش اندیشیده نشود این شکاف هر روز بیشتر می‌شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت: حدود 25 تا 30درصد از سالمندان نیازمند هستند یعنی با حداقل نیاز‌ها و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی زندگی می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان