«قول شرف کودکان» برای چهارشنبه‌سوری+صوت

بچه‌ها قول شرف داده‌اند تا به احترام آتش‌نشانانی که در حادثه پلاسکو شهید شدند، در مراسم چهارشنبه‌سوری امسال کارهای خطرناک انجام ندهند و از مواد منفجره استفاده نکنند.

«قول شرف کودکان» برای چهارشنبه‌سوری+صوت

مدیر اجرایی نشر فردین (دبستانک) در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح «قول شرف کودکان» اظهار کرد: بعد از حادثه ساختمان پلاسکو، طرح «قول شرف کودکان» را راه انداختیم و از بچه‌ها خواستیم صدای خودشان را ضبط و برای ما ارسال کنند و قول دهند که به احترام آتش‌نشانان، امسال از مواد منفجره استفاده نکنند و کارهای خطرناک انجام ندهند. هر بچه‌ای که صدایش را برای ما می‌فرستد، ما یک کتاب به‌عنوان هدیه برای او پست می‌کنیم.

پریا فرهادی با بیان این‌که این کار بازخورد خوبی داشته و واکنشی که بچه‌ها داشتند، برای ما خیلی جالب بود، ادامه داد: هر کسی که برای ما فایل صوتی ارسال کند، یک کتاب هدیه می‌گیرد. بعد از چهارشنبه‌سوری هم 50 پیام برگزیده را انتخاب می‌کنیم و به هر کدام 10 کتاب هدیه می‌دهیم. در واقع 500 کتاب را به‌صورت جایزه ویژه در نظر گرفته‌ایم.

او بیان کرد: تعداد زیادی از هدایا ارسال شده و هر مقداری هم که مانده باشد تا روزهای آینده به دست بچه‌ها می‌رسد. با این‌که ما از بچه‌های مقطع دبستان برای ارسال فایل درخواست کرده‌ بودیم، اما از گروه سنی 2 تا 18 سال و حتی ارامنه هم برای ما پیام ارسال کردند. ما پیام‌های بسیاری از بچه‌های آتش‌نشان و از شهرهای مختلف گرفتیم. برخی مدارس نیز با ما همکاری ویژه کردند. برای مثال، بچه‌های یک مدرسه در خراسان رضوی فعال شدند و همه‌ی آن‌ها برای ما پیام «قول شرف» فرستادند.  

وی با بیان این‌که ما خیلی سعی کردیم برای اطلاع‌رسانی درباره این کار فرهنگی از افراد مختلف کمک بگیریم، گفت: تا کنون حدود 200 پیام از طرف کودکان برای ما ارسال شده است. تمام هدایا و هزینه‌های ارسال کتاب برعهده ماست. این طرح تا چهارشنبه‌سوری ادامه دارد و می‌خواهیم به‌نحوی خلاقانه آن را ادامه دهیم تا متوقف نشود. ما در این کار، از شعار «صدای انفجار را کم می‌کنیم / دوباره بوته را علم می‌کنیم» استفاده کردیم و از بچه‌ها خواستیم که در پیام‌های‌شان اسم، سن و دلیل این‌ را که چرا قول شرف می‌دهند، بگویند.

فرهادی اظهار کرد: ما در نشر فردین بیش از 40 عنوان کتاب‌ محیط زیستی داریم. کتاب‌هایی را هم مرتبط با نوروز مثل «سرود نوروز جهان» در واقع، فلسفه نوروز و هفت‌سین را به‌صورت شعر برای بچه‌ها می‌گوید، برای گروه پیش‌دبستان و دبستان منتشر کرده‌ایم. همچنین 24 جلد کتاب درباره جانوران داریم. یکی از دغدغه‌های مهم ما، محیط زیست است که قول شرف کودکان هم به آن مربوط می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر