مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک:

دانشگاه سازمان ملل:زباله های الکترونیک در شرق آسیا در ۵ سال گذشته ۶۳ درصد افزایش یافته است

تهران- ایرنا-دانشگاه سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که تولید زباله الکترونیک در شرق و جنوب شرق آسیا، در ۵ سال منتهی به ۲۰۱۵، ۶۳ درصد افزایش داشته است.

دانشگاه سازمان ملل:زباله های الکترونیک در شرق آسیا در 5 سال گذشته 63 درصد افزایش یافته است
به گزارش ایرنا، دانشگاه سازمان ملل روز 15 ژانویه - یکشنبه 26 دی - با انتشار گزارشی اعلام کرد: همزمان با افزایش درآمد سرانه در کشورها، مصرف سرانه وسایل و لوازم خانگی برقی و یا محصولاتی که هر کدام حداقل یک باتری دارند در جهان به سرعت در حال گسترش است.
طبق این گزارش ، حجم وسایل الکترونیک دور ریخته شده الکترونیک طی پنج سال 2010 تا 2015 در شرق و جنوب شرق آسیا حداقل دو سوم افزایش یافته و زباله های الکترونیک در این منطقه از نظر حجم و مصرف سرانه به سرعت رو به افزایش است.
در جدول تطبیقی این گزارش، افزایش متوسط زباله الکترونیک در 12 کشور جنوب و جنوب شرق آسیا شامل کامبوج ، چین، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان ، تایلند و ویتنام در پنج سال منتهی به 2015،حدود 63 درصد با ارزش وزنی 12.3 میلیون تن برآورد شده است.
چین در این مدت به تنهایی با 107 درصد افزایش، 6.7 میلیون تن زباله الکترونیک تولید کرده است.
طبق این گزارش روند صعودی تولید زباله های الکترونیک در این کشورها بیش از آمار رشد جمعیت این کشورها بوده است.
سرانه متوسط تولید زباله الکترونیک در منطقه تقریبا 10 کیلوگرم در سال 2015 بوده است که بالاترین این رقم به هنگ کنگ با 21.7 کیلوگرم ، سنگاپور 19.95 کیلوگرم و تایوان 19.13 کلیوگرم اختصاص یافته است.
البته تفاوت زیادی بین سرانه زباله الکترونیک در کشورهای منطقه وجود دارد. کمترین میزان سرانه به کشورهای کامبوج 1.10 کیلوگرم، ویتنام 1.34 کیلوگرم و فیلیپین 1.35 کیلوگرم در سال 2015 تعلق داشته است.
'رودریگر کوهر' یکی از نویسندگان این گزارش می گوید: فقدان زیرساخت های لازم برای مدیریت زباله های الکترونیک سازگار با محیط زیست و افزایش تعداد این زباله ها نگرانی جدی را در جهان ایجاد کرده است.
در این گزارش از روز افزونی نوآوری ها، افزایش تقاضا و مصرف لوازم برقی، کاهش زمان مصرف وسایل الکترونیکی،افزایش واردات ، فقدان آگاهی ،سیاست ها و اجرای ضعیف دولت ها به عنوان عوامل اصلی افزایش زباله های الکترونیک در جهان نام برده شده است.
دانشگاه سازمان ملل متحد مجموعه‌ای بین‌المللی از پژوهشگران است که در امر پژوهش، مطالعات سیاست‌گذاری، ایجاد ظرفیت‌های نهادی و انسانی، آموزش تکمیلی و انتشار دانش برای تربیت هدف‌های ملل متحد در زمینه صلح و پیشرفت فعالیت می کنند.
این دانشگاه پس از تصویب منشور آن در سال 1973، فعالیت خود را در سال 1975در توکیو آغاز کرد و اکنون 13 مرکز و برنامه آموزشی و پژوهشی در جهان دارد.
آساق** مریم شفیعی**1577 ** انتشاردهنده: حسن حسین زاده
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر