به گزارش خبرگزاری مهر، صادق فرامرزی در نشست خبری مدیران کارت اعتباری ایران کیش گفت: «سولارپات» یک ابزار سبز در حوزه پرداخت است و شرکت کارت اعتباری ایران کیش برای اولین بار در کشور تأمین انرژی موردنیاز برای پرداخت الکترونیکی را از سیستم انرژی خورشیدی تأمین میکند؛ این در حالی است که این محصول در حال حاضر بهصورت پایلوت عملیاتی شده است و این شرکت سعی دارد با تجاریسازی این محصول و کاهش قیمت آن درنهایت این محصول تجاری را به بازار پرداخت کشور عرضه کند.
وی با بیان اینکه شرکت کارت اعتباری ایران کیش در دو سال گذشته با تأکید بر استانداردسازی و بهبود شاخصها توانسته در سال 95 از سوی سازمان ملی بهرهوری در شاخص سود، رتبه اول و از منظر رشد سریع نیز از سوی مدیریت صنعتی در همایش صد برند برتر مقام اول را به دست آورد؛ افزود: نکته حائز اهمیت همزمانی این دو عملکرد بوده است زیرا در این بین یک پارادوکس وجود دارد که شرکت قادر به حل آن شده، ازاینرو زمانی که یک شرکت در حاشیه سود رتبه اول را کسب میکند به معنای فروش بیشتر محصولات است و دستیابی به رشد سریع نیز حاصل کنترل هزینه عملیاتی است که به همزمانی این دو بهراحتی میسر نمیشود.
مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش با اشاره به بحران این شرکت در سال 94، گفت: در 19 اکتبر سال گذشته بهصورت یکباره 160 هزار کارتخوان فروشگاهی این شرکت از کار افتاد و این اتفاق در هر شرکتی میتواند بهمنزله شکست آن باشد ولی به لطف خداوند این مشکل در این شرکت در مدت 40 روز رفع شد.
فرامرزی با اشاره به دریافت جایزه تعالی در سال گذشته از سوی این شرکت، گفت: این شرکت در جایزه تعالی نیز در سال گذشته موفق به کسب نشان تعهد به تعالی سازمانی شد و امسال نیز توانست نشان دوستاره این جایزه را کسب کند که موفقیت بزرگی است.
وی یادآور شد: شرکت کارت اعتباری ایران کیش همچنین در بخش هوش تجاری نیز در کشور رتبه نخست را کسب کرده و بر این اساس میتواند در نیمه اول سال آینده بانفوذ در رفتار پرداختی مشتریان و طراحی خدمات جدید پاسخگوی نیاز آنان باشد.
فرامرزی در پایان نیز به تعدیل مثبت سود این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: شرکت کارت اعتباری ایران کیش توانسته در سه سال متوالی تعدیل سود بالای 100 درصد را در این شرکت محقق کند.
همچنین پیمان طبری، معاون فناوری اطلاعات شرکت ایران کیش نیز در این نشست گفت: سال 95 برای شرکت ایران کیش بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات سال بسیار مهمی بود زیرا یکپارچهسازی، استانداردسازی و افزایش کیفیت سیستم ها بهمنظور جلب اعتماد مشتریان در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در کنار این اهداف بحث مهم برند سازی و رسوخ به رفتار پرداختی در زندگی دارندگان کارت در دستور کار این شرکت قرار گرفت ازاینرو اعتقادداریم دارندگان کارت، یک رفتار پرداختی مشخص دارند و این شرکت میخواهد، این رفتار را با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت بهسوی این شر کت جذب کند.
طبری خاطرنشان کرد: این دستگاه این امکان را دارد که در پمپهای بنزین هم استفاده شود و مهمترین امکان آن، این است که مجهز به استاندارد PCI و مجوز بانک مرکزی و درعینحال CNG را نیز اخذ کرده است و استاندارد IP55 را نیز پاس کرده است و بهصورت رنگی و لمسی ارائهشده است.
معاون فناوری اطلاعت ایران کیش اعلام کرد: تمرکز این شرکت در سال آینده بر روی کارتهای وفاداری است و در این بخش با ایساکو، بیمه سرمد و سامسونگ مذاکراتی انجام داده است و با رعایت تمام مسائل امنیتی بانک مرکزی و شرکت شاپرک قادر به ارائه این کارت هستیم.
طبری با اشاره به شعار اکوسیستم پات در سال 95، گفت: تمام شرکتهای پرداخت الکترونیک از چهار درگاه در سیستم پرداخت خود استفاده میکنند که عبارت است از، درگاه پرداخت اینترنتی، پایانههای فروشگاهی، درگاه تلفن همراه و کیوسکهای پرداخت ازاینرو شرکت ایران کیش در قالب یک اکوسیستم تمام این خدمات پرداخت را ارائه میکند.
وی افزود: این شرکت با ایجاد یک زیرساخت قوی از منظر شبکهای و کیفیت محصول، امروز مدعی است که یکی از بهترین سوئیچهای پرداخت را در اختیار دارد.
معاون فناوری اطلاعات شرکت ایران کیش گفت: محصول پاتسی این شرکت که سیستم حملونقل را تحت پوشش قرار داده و با همکاری پیمانکار داخلی دستگاهی را طراحی و تولید کرده است که در داشبورد دارندگان خودرو قرارگرفته و همچنین میتواند با قرارگیری در محل ضبط ماشین، علاوه بر ایفای نقش ضبط در نقش های دفترچه تلفن، تاکسی متر به یک سیستم پوز متصل شود
وی به محصول جدید دیگری بهعنوان ام پوز ایران کیش اشاره کرد و گفت: هر ایرانی میتواند صاحب یک ام پوز باشد ازاینرو مواردی را که شرکت شاپرک در این بخش بهعنوان موارد امنیتی ارائه کرده است را شرکت ایران کیش در ارائه این محصول پشت سر گذاشته و منتظر اخذ مجوز نرمافزاری این محصول از سوی بانک مرکزی هستیم.
هادی پور- معاون طرح و برنامه شرکت ایران کیش نیز در این نشست بابیان عملکرد این شرکت در سال 95، گفت: این شرکت بر اساس سند راهبردی که برای آن تعیینشده با برنامهریزیهای کوتاه و بلندمدت، مسیر خود را در صنعت پرداخت شناسایی و با اطمینان خاطر در این مسیر گام برداشته وبرمی دارد.
وی افزود: بر اساس مأموریت چشمانداز و اهداف کلان این شرکت و برنامههای عملیاتی آن در سال جاری و سالهای آتی شرکت ایران کیش باهدف، سرآمدی در صنعت پرداخت، اقداماتی انجام و پروژههای در دستور کار قرار داده است.
هادی پور تصریح کرد: این شرکت در صنعت پرداخت، در سه سال گذشته شاهد رشد خوبی بوده و از منظر کمی در بین 12 شرکت پرداخت الکترونیک از منظر تعداد پذیرندگان فعال در صنعت رتبه سوم و از منظر تعداد تراکنش بر سکوی پنجم ایستاده است.
فرهاد وکیلیان، مدیر طرح و توسعه بازار شرکت ایران کیش در این نشست گفت: بازار در سال 95، بسیار رقابتی برای شرکت های پرداخت الکترونیک بود از این رو فعالیت در آن نیز به تبع دشوار بود به دلیل این که بانک ها و شرکت ها، سرمایه گذاری های سنگینی در حوزه های پرداخت الکترونیک کرده بودند.
وی افزود: با توجه به این که وضعیت بانک ها به لحاظ رسوب و سپرده گذاری ها دستخوش تغییراتی شده بود ازاین رو توجه به حوزه پرداخت الکترونیک در این بازار بسیار زیاد بود ولی با توجه به تمامی شرایط، شرکت ایران کیش توانست، شاهد بهبود در شاخص های خود باشد.
وکیلیان تصریح کرد: شرکت ایران کیش در حوزه های پایانه های فروش که یکی از اصلی ترین فعالیت های این شرکت، در سنوات گذشته بوده و توانسته در دو سال اخیر نیز با حفظ بازار سنتی، با نصب و راه اندازی دستگاه های کارتخوان فروشگاهی جدید در این بخش با رشد مواجه بوده است.
معاون طرح و توسعه بازار شرکت کارت اعتباری ایران کیش خاطر نشان کرد: در حال حاضر به لحاظ سرانه تعداد تراکنش نسبت به سال 93 با رشد 52 درصدی و نسبت به سال 94 با افزایش 24 درصدی مواجه شده ایم که این شاخص به معنای، متوسط تراکنش به صورت ماهانه بر روی هر دستگاه پایانه فروش است.
موسوی، معاون امور پذیرندگان شرکت کارت اعتباری ایران کیش در این نشست گفت: بر اساس سند چشم انداز و اهداف از پیش تعیین شده این شرکت، در سال 95 نصب 285 هزار دستگاه پایانه فروش را در دستور کار داشتیم که تا امروز 93 درصد این هدف با نصب 277 هزار فقره دستگاه عملیاتی شده و امیدواریم تا پایان سال به صورت کامل عملیاتی شود.
موسوی تصریح کرد: سرعت نصب پایانه های فروشگاهی از سوی متقاضیان در دوسال گذشته از میانگین چهار روز، در سال جاری به 2,2 روز رسیده و این شرکت تاکنون 877 هزار پایانه فروشگاهی نصب کرده است.
وی اذعان داشت: این شرکت از منظر تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه، قبل از بروز حوادث به مشتریان هر دوماه یکبار مراجعه و به پذیرندگان سرویس ارائه می کند و بر اساس آمار از سال 94 که نشانگر موفقیت 77 درصدی در این بخش بوده این رقم در پایان سال 95 با 17 درصد رشد به 94 درصد رسیده است و 6 درصد باقی مانده نیز به دلیل جابجایی و نداشتن اطلاعات از پذیرندگان تحقق نیافته است.
اطمینان، معاون مالی شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز در این نشست گفت: بر اساس پیش بینی ها، سودخالص این شرکت برای سال 95 در حدود مبلغ 37 میلیارد تومان و سود هر سهم نیز 285 ریال بود ولی با اقدامات انجام شده در شرکت در دو مقطع زمانی شاهد تعدیل مثبت و افزایش سود در سال 95 بودیم.
وی افزود: در مرحله اول سود این شرکت از مبلغ 37 به 65 میلیارد تومان رسید و سود هر سهم نیز از 285 ریال به 581 ریال با افزایش 76 درصدی رسید.
اطمینان تصریح کرد: همچنین در مرحله دوم سود از 65 به 76 میلیارد تومان افزایش یافت ودر این مرحله نیز نسبت به پیش بینی قبلی با 16 درصد تعدیل سود مواجه شدیم که در مجموع نسبت به پیش بینی اولیه برای سال 95 با رشد 104 درصدی مواجه شدیم.