باکس آفیس آخر هفته: Solo با ۱۴۸ میلیون دلار فروش در کل دنیا، اکران می‌شود

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان» Solo: A Star Wars Story از کمپانی دیزنی Disney و لوکاس‌فیلم Lucasfilm در تمام کهکشان به نمایش درآمده و به گزارش استودیو در مورد جمع فروش تخمینی آن در آخر هفته، در داخل آمریکا 83.3 میلیون دلار فروخته است و دیزنی Disney فروش آخر هفته‌ی 4 روزه‌ی این فیلم در داخل آمریکا را 101 میلیون دلار تخمین زده است. جهت مقایسه بد نیست بدانید سه فیلم دیگر دیزنی Disney و لوکاس‌فیلم Lucasfilm، ازجمله «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens، «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» Rogue One: A Star Wars Story و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» Star Wars: The Last Jedi همگی به ترتیب به مقادیر 247.9 میلیون دلار و 155 میلیون دلار و 220 میلیون دلار در داخل آمریکا اکران شده‌اند. اکران «سولو» Solo از «جنگ ستارگان: قسمت سوم: انتقام سیت» Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith که با 108.4 میلیون دلار اکران شد، هم پایین‌تر بود. این فیلم در سطح بین‌المللی در این آخر هفته فروش تخمینی 65 میلیون دلار را رقم زد و جمع فروش سه روز اول خود را به 148 میلیون دلار رساند.
«سولو: داستانی از جنگ ستارگان» Solo: A Star Wars Story به کارگردانی ران هاوارد Ron Howard ساخته‌شده و در آن آلدن ارنریچ Alden Ehrenreich، دنالد گلاور Donald Glover، جوناس سوتامو Joonas Suotamo، وودی هرلسون Woody Harrelson، امیلیا کلارک Emilia Clarke، تاندی نیوتن Thandie Newton، پل بتنی Paul Bettany و فیبی والر بریج Phoebe Waller-Bridge بازی می‌کنند.
«ددپول 2» Deadpool 2 از کمپانی فاکس قرن بیستم 20th Century Fox با افت 65 درصدی توانست جای خود را در جایگاه دوم جدول باکس آفیس باز کند و در آخر هفته‌ی سه‌روزه، 43.3 میلیون دلار و در آخر هفته‌ی 4 روزه، 54.5 میلیون دلار فروش را رقم بزند. این فیلم در داخل آمریکا تابه‌حال 219.2 میلیون دلار فروش داشته و مسیرش را برای کنار زدن آخرین فیلم ولورین هیو جکمن Hugh Jackman، به نام «لوگان» Logan (با فروش 226 میلیون دلاری) در اواسط هفته، هموار کرده است. این فیلم هنوز راه درازی دارد تا به پای فیلم قسمت اول این مجموعه برسد که دومین فیلم پرفروش مثبت 17 سال، با 363 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا است. «ددپول 2» Deadpool 2 با فروش 57 میلیون دلاری از 27 مارکت در دنیا، جمع فروش بین‌المللی خود را به 279.7 میلیون دلار رسانده و جمع فروش جهانی را تا آخر تعطیلات روز یادبود به 498.9 میلیون دلار ارتقا داده است.
این فیلم به کارگردانی دیوید لیچ David Leitch ساخته‌شده و در آن رایان رینولدز Ryan Reynolds، جاش برولین Josh Brolin، مورنا باکارین Morena Baccarin، جولیان دنیسون Julian Dennison، ززی بیتز Zazie Beetz، تی. جی. میلر T.J. Miller، بریانا هیلدبراند Brianna Hildebrand و جک کسی Jack Kesy ایفای نقش می‌کنند.
«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War از استودیوی مارول Marvel برخلاف این‌که یک ماه قبل اکران شده است، همچنان به فروش هیجان‌انگیز خود ادامه می‌دهد. این فیلم توانست در این آخر هفته 16.5 میلیون دلار بفروشد و فروش چهارروزه‌ی آن در آخر هفته 20.1 میلیون دلار برآورد می‌شود. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا در حال حاضر 621.7 میلیون دلار است و آن را در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌دهد که طی چند روز ‌می‌تواند فیلم اصلی مجموعه‌ی «انتقام‌جویان» Avengers در سال 2012 را کنار بزند؛ اما «پلنگ سیاه» Black Panther از مارول Marvel همچنان حاشیه‌ی امنیت خود نسبت به «جنگ ابدیت» Infinity War را دارد و در داخل آمریکا با فروش 698.5 میلیون دلاری سنگر خود را حفظ کرده است.
کمدی «باشگاه کتاب» Book Club از کمپانی پارامونت Paramount، یک برنامه‌ریزی عالی برای مقابله با فیلم‌های ابرقهرمانی و فضایی که روی پرده‌های سینما بودند داشت و توانست با افت اندک 30 درصد نسبت به آخر هفته‌ی گذشته، فروش 9.45 میلیون دلاری را تجربه کند. فروش چهارروزه‌ی این فیلم 12 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و در حال حاضر جمع فروش داخلی آن به 34.2 میلیون دلار رسیده است. در این فیلم دایان کیتن Diane Keaton، جین فوندا Jane Fonda، کندیس برگن Candice Bergen، مری استیبرگن Mary Steenburgen، کریگ تی. نلسون Craig T. Nelson، اندی گارسیا Andy Garcia و دان جانسون Don Johnson بازی می‌کنند. نویسندگی و کارگردانی «باشگاه کتاب» Book Club را بیل هولدرمن Bill Holderman انجام داده است.
کمدی «پایه مهمانی» Life of the Party از کمپانی نیولاین سینما New Line Cinema نسبت به آخر هفته‌ی قبل تنها 33 درصد افت داشت و با اضافه کردن 1 میلیون دلار دیگر به جمع فروش خود در داخل آمریکا، آن را به 35.6 میلیون دلار رساند. کارگردانی این فیلم را بن فالکون عهده‌دار بوده و در آن ملیسا مک‌کارتی Melissa McCarthy، گیلان جیکوبز Gillian Jacobs، مایا رودولف Maya Rudolph، جولی بون Julie Bowen، مت والش Matt Walsh، مالی گوردون Molly Gordon، استیون روت Stephen Root و جکی ویور Jacki Weaver به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان