لاریجانی، عارف و حاجی بابایی نامزد ریاست مجلس شدند/ کواکبیان: رقابت هر سه فراکسیون اتفاق مبارکی است

در ابتدای انتخابات هیات رئیسه ومین سال از مجلس دهم، علی لاریجانی و محمدرضا عارف و حمیدرضا حاجی بابایی برای پست ریاست این هیات نامزد شدند.

به گزارش خبرآنلاین، او که از مجلس هشتم تا کنون ریاست خانه ملت را بر عهده داشته است، امروز برای چهاردهمین بار نامزد این پست شد. محمدرضا عارف و حمیدرضا حاجی بابایی از دو فراکسیون امید و ولایی نیز نامزد ریاست مجلس شدند.

لاریجانی  سال گذشته با 204 رای بدون هیچ رقیبی و سال قبل ترش با 237 رای در رقابت با کواکبیان که 11 رای کسب کرد، توانست ریاست مجلس دهم را بر عهده بگیرد. او در انتخابات هیات رئیسه موقت نیز با محمدرضا عارف رقابت کرده و با کسب 173 رای بر او پیروز شد. (اینجا)

هنگام توزیع برگه های رای لاریجانی از نمایندگان می خواست روی صندلی های خود مستقر باشند تا همه بتوانند در رای گیری شرکت کنند.

گفتنی است جلسه علنی امروز مجلس با حضور 206 نماینده آغاز به کار کرد ولی در حال حاضر 268 نفر از نمایندگان در صحن علنی حضور دارند.

نجفی از فراکسیون امید و مفتح از فراکسیون ولایی و نوریان از فراکسیون مستقلین برای کنترل آرای نمایندگان و نظارت بر آرای ماخوذه معرفی شدند.

محمدجواد ابطحی در تذکری گفت که نمایندگان خودشان باید آرایشان را در صندوق بیاندازند و نماینده ای حق ندارد رایش را به کسی بدهد تا به وکالت او به صندوق بیاندازد. این تذکر به تایید لاریجانی هم رسید.
مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب تهران نیز در تذکری گفت که آرزو داشته هر سه فراکسیون با یکدیگر رقابت کنندو این روز را روز فرخنده و مبارکی خواند. او درباره حادثه مدرسه منطقه دو تهران تذکر داد و از لاریجانی خواست که او یا هر کس دیگری که رئیس مجلس شد، به این موضوع نظارت کند تا اعصاب جریحه دار شده مردم التیام بیابد.

لاریجانی هم به کنایه کواکبیان توجهی نکرد ولی از کمیسیون آموزش و تحقیقات خواست این موضوع را بررسی کند و با قاطعیت با آن برخورد کند.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان