مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

ترس از آبرو؛ عامل پنهان‌کاری «کودک‌آزاری»، واکنش "ابتکار" به ماجرای مدرسه غرب تهران، برگزاری امتحانات با استقرار ناظر مقیم، ورود اداره محیط زیست به پرونده باغ برره، ماجرای لغو "تعرفه خدمات دارویی" و پیگیری‌های قانونی در مجلس و تاب آوری "مد جدید" در کشور از جمله اخبار امروز سرویس اجتماعی ایسنا است.

مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی امروز ( 9 خرداد)  60خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که سر تیتر برخی از آن‌ها در زیر آمده است:

تاب آوری "مد جدید" در کشور؟

سولماز حسینیون -کارشناس تاب‌آوری شهری- معتقد است واژه تاب آوری در کشور جایگزین مدیریت بحران شده و این در حالیست که در مواقع بحرانی روند مدیریتی همچنان مانند سابق پیش رفته و هنوز پیچیدگی، انعطاف پذیری و تکامل تاب‌آوری در این اقدامات وجود ندارد.

بررسی ابعادتعرض به چند دانش آموز درشورای شهر/استفاده از ظرفیت سرای محلات‌برای آموزش دانش‌آموزان

حجت نظری -عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران- با ابراز تأسف از آنچه که از سوی معاون یکی از مدارس پسرانه در غرب تهران رخ داده است، بر ضرورت رسیدگی سریع جرائم افراد خاطی در این پرونده تاکید کرد.

بررسی مفاد قرارداد ساخت 630 واگن متروی تهران با حضور شرکت چینی

حسین رجب صلاحی -مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری‌ها- از بررسی مفاد قرارداد ساخت 630 دستگاه واگن مترو برای تهران خبر داد و گفت: با شفاف سازی مفاد این قرارداد تا دو هفته آتی قرارداد نهایی برای امضاء و در نهایت آغاز پروسه ساخت آماده خواهد شد.

خطر"سندروم آنفلوآنزا" در تابستان/ایران روی کمربند "تب کریمه کنگو"

تب کریمه کنگو بیماری آشنای فصل‌های گرم سال است که هرسال آماری از ابتلا و گاهی مرگ و میر ناشی از آن شنیده می‌شود؛ هرچند این بیماری خطرناک است، اما راهکارهای پیشگیری ساده‌ای دارد. امسال نیز مواردی از ابتلا به آن در کشور مشاهده شده است. این بیماری از دام به انسان توسط کنه‌ها منتقل می‌شود و علائمی شبیه به آنفلوآنزا دارد. آن طور که رئیس اداره زئونوز وزارت بهداشت (بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان) می‌گوید که ایران روی کمربند این بیماری قرار گرفته است و مشاغل مرتبط با دام و مردم عادی باید با این بیماری و روش‌های پیشگیری از آن آشنا باشند.

ماجرای لغو "تعرفه خدمات دارویی" و پیگیری‌های قانونی در مجلس

به دنبال لغو تعرفه خدمات دارویی از سوی دیوان عدالت اداری کشور، دکتر محمدرضا دری -دبیر انجمن داروسازان تهران- ضمن قانونی خواندن این تعرفه، گفت: تعرفه خدمات دارویی غیرقانونی نبوده، بلکه آن را هیات وزیران به عنوان درصدی از ضریب K تصویب کرده‌ است.

ترس از آبرو؛ عامل پنهان‌کاری «کودک‌آزاری»/ هشدار درخصوص کودک‌آزاری در معابرشهری

رضا جعفری -رئیس اورژانس اجتماعی کشور- با بیان اینکه هرجا فردی متوجه شود آسیبی کودکی را تهدید می‌کند، موظف است این موارد را به نهادهای قضایی گزارش دهد، گفت: بر اساس قانون حمایت از حقوق کودکان، در صورتی که این فرد از گزارش این دست اتفاقات امتناع کند برایش تا شش ماه حبس پیش بینی شده است.

واکنش "ابتکار" به ماجرای مدرسه غرب تهران

معصومه ابتکار -معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری- با بیان اینکه مجلس باید هر چه زودتر قانون حمایت از کودکان و نوجوانان را در صحن علنی بررسی کند، گفت: علاوه بر قانون، به آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیازمندیم.

گزینش و نظارت بر معلمان سخت گیرانه می‌شود/آموزش دانش آموزان را تقویت می‌کنیم

 سید محمد بطحائی -وزیر آموزش و پرورش- در رشته توییت‌هایی به موضوع تعرض به گروهی از دانش آموزان مدرسه غیردولتی غرب تهران پرداخت و بر به روزرسانی فرایند گزینش تاکید کرد.

برگزاری امتحانات با استقرار ناظر مقیم/ دانش‌آموزان قربانی درحال شناسایی

ناصر کوهستانی -مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران- با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های آموزشی و امتحانات پایان سال مدرسه‌ای که در آن گروهی از دانش‌آموزان مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند زیر نظر ناظر مقیم در حال برگزاری است، درباره شمار دانش آموزان قربانی شده با توجه به تناقضات آماری مطرح شده گفت: آنچه که ما فعلا در پیگیری اولیه به آن رسیدیم آزار سه تا چهار دانش آموز بوده که البته هنوز به صورت قطعی مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق و اعلام نهایی از سوی مراجع قضایی باشیم.

نیاز جامعه به پروتکل آگاهی‌دهی درباره مسایل جنسی/ آموزش، خط قرمز نیست

دکتر کورش محمدی -رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران- با تاکید بر اینکه حتما به یک پروتکل آگاهی‌دهی درباره مسایل جنسی متناسب با سن افراد نیاز داریم گفت: اما این به تنهایی نمی‌تواند موثر باشد و حتی می‌تواند آسیب‌زا باشد اگر قبل از آن سبک‌های فرزندپروری خانواده‌ها را اصلاح نکرده‌ باشیم. باید یک نظام مهارت آموز در بین والدین شکل بگیرد و سپس به سمت آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های جنسی برویم.

ورود اداره محیط زیست به پرونده باغ برره/ قانون برای قطع درختان مجازات تعیین کرده است

محمدحسین بازگیر -رییس اداره محیط زیست شهر تهران- در پی انتقاد اعضای شورای شهر تهران نسبت به تخریب باغ موسوم به «باغ برره» و برج سازی در آن، رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به اینکه اداره محیط زیست شهر تهران موضوع خشک شدن درختان این باغ را پیگیری می‌کند، گفت: در قانون حفظ و گسترش فضاهای سبز شهری برای قطع و از بین بردن درختان مجازات نقدی و حبس پیش‌بینی شده است.

طرح مشترک محیط زیست و مدیریت بحران برای مقابله با تاثیرات خشکسالی بر حیات وحش

حمید ظهرابی -معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست- ضمن اشاره به تخصیص نیافتن بخش قابل توجهی از بودجه مقابله با اثرات خشکسالی در سال گذشته از طرح مشترک این سازمان با سازمان مدیریت بحران برای مقابله با خشکسالی و حریق خبر داد.

سیل جان دو نفر را در آذربایجان غربی گرفت

مرتضی سلیمی -رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر- با اشاره به عملیات امدادگران در شش استان متاثر از سیل و آبگرفتگی و توفان شن از فوت دو نفر براثر سیل در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش ایسنا، اخبار پربازدید اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

ترس از آبرو؛ عامل پنهان‌کاری «کودک‌آزاری»/ هشدار درخصوص کودک‌آزاری در معابرشهری

گزینش و نظارت بر معلمان سخت گیرانه می‌شود/آموزش دانش آموزان را تقویت می‌کنیم

واکنش "ابتکار" به ماجرای مدرسه غرب تهران

برگزاری امتحانات با استقرار ناظر مقیم/ دانش‌آموزان قربانی درحال شناسایی

خطر"سندروم آنفلوآنزا" در تابستان/ایران روی کمربند "تب کریمه کنگو"

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان