نتایج یک تحقیق نشان می دهد که دمای بالای هوا و افت موفقیت دانش آموزان در مدرسه با هم ارتباط دارند.
به گزارش به نقل از ایرنا نتایج تجزیه و تحلیل محققان دانشگاه هاروارد و دیگر دانشگاه های آمریکا بر نمرات 10 میلیون دانشآموز راهنمایی در آمریکا طی 13 سال نشان میدهد که هوای داغ تاثیر منفی بر نتایج امتحانات دارد.محققان دانشگاه های هاروارد، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس و دانشگاه جورجیا استیت مدعی اند که در این مطالعه به شواهد روشنی دست یافته اند که زمانی که دما بالاتر می رود، بازدهی در مدرسه پایین میآید.
به گزارش پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز،این محققان عملکرد دانش آموزان راهنمایی در امتحانات را بین سالهای 2001 تا 2014 میلادی و در شرایط آب و هوایی متفاوت در آمریکا بررسی کردهاند.
این تحقیق نشان میدهد در سالهایی که گرمای هوا بالاتر است، احتمال گرفتن نمرات پایین برای دانشآموزان بیشتر بوده و در سالهایی که هوا خنکتر است، نمرات آنها بهتر می شود.
محققان در این مطالعه با بررسی نسبت گرما و یادگیری متوجه شدند که هوای داغتر درس خواندن را در مدرسه و تمرکز بر نوشتن مشق بیرون از مدرسه را سختتر میکند.
پژوهشگران محاسبه کردند که طی یک سال بطور میانگین در ازاء افزایش 0.55 سانتیگراد، یک درصد افت در یادگیری رخ میدهد.
بر اساس نتایج این مطالعه، به نظر نمیرسد که روزهای سردتر به عملکرد دانشآموزان صدمه بزند اما وقتی دما به بیش از 21 سانتیگراد می رسد، تاثیر منفی قابل توجه است. همچنین کاهش در یادگیری زمانی که دما به بالای 32 درجه سانتیگراد و حتی بیشتر از 38 درجه میرسد، شتاب پیدا میکند.