اختصاصی/

تلاش گسترده جبهه سرمایه داری برای قطع مسیر زمینی تهران - مدیترانه؛ آمریکایی ها، التنف را برای تسلط بر شاهرگ اقتصادی غرب آسیا تجهیز می‌کنند

خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه التنف به معنای نابودی اتاق عملیات داعش در بیابان‌های شرقی، تامین امنیت کامل مرز‌های مشترک عراق و سوریه، برقرای مسیر زمینی تهران - مدیترانه و در نهایت شکست کامل جبهه غربی - عربی - صهیونیستی در سوریه است.

تلاش گسترده جبهه سرمایه داری برای قطع مسیر زمینی تهران - مدیترانه؛ آمریکایی ها، التنف را برای تسلط بر شاهرگ اقتصادی غرب آسیا تجهیز می‌کنندبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، در دو هفته گذشته، عناصر تروریستی داعش با پشتیبانی ائتلاف غربی حملات گسترده‌ای را برای شکست محاصره هم قطاری‌های خود در جنوب غرب دیرالزور و شرق استان حمص انجام دادند.

آمریکایی‌ها و متحدان آنان در 18 ماه گذشته ضربات سنگینی را در سوریه متحمل شده اند و تلاش می‌کنند از ته مانده‌های عناصر تروریستی داعش برای ضربه زدن به دولت سوریه و جبهه مقاومت به بهترین شکل استفاده کنند.

در حال حاضر، آمریکایی‌ها از طریق تنها شانس خود یعنی پایگاه التنف به دنبال احیای تروریست‌های داعش در مرز‌های مشترک عراق و سوریه هستند تا راهبرد اصلی آنان که همان قطع مسیر زمینی تهران - مدیترانه است، محقق شود.

اما در مقابل دولت سوریه و جبهه مقاومت هم راهکار‌هایی را برای خنثی کردن طرح آمریکایی‌ها پیش بینی کرده اند و روند تحولات میدانی نشان می‌دهد عملیات در جنوب سوریه مقدمه‌ای برای نابودی پایگاه التنف و بیرون راندن نیرو‌های اشغالگر آمریکایی‌ها است.

به گزارش میزان، پایان اشغالگری آمریکایی‌ها در جنوب سوریه برای تروریست‌های داعش محاصره شده در دیرالزور و حمص حکم مرگ دارد چرا که آنان پشتیبان و حامی اصلی خود را از دست می‌دهند.

نابودی غده سرطانی داعش در صحرای سوریه یک دستاورد مهم برای دولت سوریه و جبهه مقاومت است چرا که امنیت مسیر زمینی «تهران - بغداد - دمشق - بیروت - مدیترانه» تامین می‌شود.

جبهه سرمایه داری همواره از برقراری این مسیر بسیار مهم در هراس بوده و در سال‌های گذشته میلیارد‌ها دلار هزینه کرد تا بستر‌های تشکیل دهنده این مسیر نابود شوند چرا که از نتایج اقتصادی برقراری این مسیر اطلاع کامل دارد.

مسیر زمینی «تهران - بغداد - دمشق - بیروت - مدیترانه» برای دولت‌های مستقل منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است و یک شاهرگ حیاتی اقتصادی و نظامی برای این دولت‌ها به شمار می‌آید که می‌تواند معادلات را در منطقه و جهان 180 درجه تغییر دهد.

در یک سال گذشته با پاکسازی و آرام شدن وضعیت میدانی مناطق مرکزی، دولت سوریه با ساخت مسیر راه آهن بندر ساحلی طرطوس - حمص در حال بسترسازی برای استفاده اقتصادی از مسیر ارتباطی بسیار مهم است.

این خط ریلی از بندر ساحلی طرطوس تا مرکز استان، (شهر طرطوس) شهر حمص و بیابان شرقی استان حمص امتداد دارد و با تکمیل این خط راهبردی صحرای سوریه به دریای مدیترانه متصل می‌شود.

دولت سوریه با سرمایه گذاری متحدان خود درصدد است تا از معادن فسفات در استان حمص بهره برداری کند و این منابع ارزشمند اقتصادی را از طریق خط راه آهن به بندر ساحلی استان طرطوس انتقال دهد.

با تکمیل خط راه آهن حمص - طرطوس زمینه برای اتصال این خط ریلی به عراق و سپس ایران مهیا می‌شود که می‌تواند سمی بزرگ در انتقال و صادرات کالا‌های تولید شده از شرق آسیا و تهران به مدیترانه ایفا کند که برای هر سه کشور مزایای اقتصادی قابل توجه دارد.

اهمیت اقتصادی، نظامی و سیاسی مسیر راهبردی زمینی تهران - مدیترانه باعث شده که آمریکایی‌ها پایگاه خود را در منطقه التنف برای نفوذ بیشتر گسترش دهند و همه خبر‌های روز‌های گذشته در خصوص خروج آنان از پایگاه التنف تکذیب شود چرا که آنان بر هر شیوه‌ای درصدد مسدود کردن این مسیر هستد.

به گزارش میزان، آمریکایی‌ها و متحدان آنان از آغاز به کار این مسیر راهبردی وحشت زده شده اند و با فرافکنی در خصوص تحولات جنوب سوریه درصدد انحراف افکار عمومی از این مسئله مهم هستند، اما جبهه مقاومت در میدان سیاست و رزم همه تمهیدات لازم را برا مقابله با آنان پیش بینی کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان