یوکِم هایزمن، عضو هیئتمدیرهی فولکسواگن در بخش چین، در هنگام صحبت در مورد نتایج مالی این گروه در سال 2016، تأیید کرد که از اولین خودروهای تولیدی این برند با شراکت طرف چینی، First Automobile Works ا(FAW)، با تمرکز بر دستهی شاسیبلندها در این کشور رونمایی میشود.
هایزمن میگوید: «ما به دنبال رقابت در این دسته هستیم.» گفته میشود اولین محصول فولکسواگن در چین یک شاسیبلند سایز متوسط است و محصولات بعدی به ترتیب یک سدان و یک هاچبک خواهند بود. دامنهی قیمتی این محصولات از 6800 دلار تا 9300 دلار متغیر است.
هایزمن مدعی است که هنوز نامی برای این برند اقتصادی در نظر گرفته نشده است، اما تأیید کرد که آن برند فولکسواگن نخواهد بود.
گروه فولکسواگن از مدتها پیش در دستیابی به حداقل استانداردهای داخلی خود برای تولید با چالش مواجه بوده است و درعینحال با محدودیتهای مالی ناشی از ساخت یک خودروی مقرونبهصرفه و سودده دستوپنجه نرم میکند. بهعلاوه، همکاری این گروه با سوزوکی برای ساخت چنین خودروهایی در سال 2015 نیز به شکست انجامیده است.
اگرچه این خودروها اساساً برای فروش در بازار چین طراحی شدهاند، اما سایر بازارهای بالقوه نظیر هند، آمریکای لاتین، اروپای شرقی، حوزهی بالتیک و آفریقا نیز موردتوجه فولکسواگن هستند. در حال حاضر هیچ برنامهای برای فروش این خودروها در جایی دیگری از اروپا وجود ندارد.
گروه فولکسواگن در پروژهای جداگانه در حال کار با تاتاموتورز برای ساخت خودروهایی در بازار هند است. کار ساخت این خودروها به رهبری برند اشکودا آغاز شده و ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه فولکسواگن، تأیید کرده است که خودروهایی در سایز کوچک از سال 2019 روانهی بازار خواهند شد.