ماهان شبکه ایرانیان

مایکروسافت به دنبال تصاحب گیت هاب

مایکروسافت طی هفته های گذشته مذاکراتی را با مسئولان پلتفرم توسعه نرم افزار گیت هاب صورت داده که ممکن است به خرید این کمپانی منجر شود.

مایکروسافت به دنبال تصاحب گیت هاب

مایکروسافت طی هفته های گذشته مذاکراتی را با مسئولان پلتفرم توسعه نرم افزار گیت هاب صورت داده که ممکن است به خرید این کمپانی منجر شود.

گیت هاب یک سرویس توسعه و میزبانی برای پروژه های نرم افزاری اختصاصی و منبع باز است که در سال 2015 ارزش آن حدود 2 میلیارد دلار برآورد شده بود اما مایکروسافت برای خرید آن احتمالا ناگزیر به پرداخت 5 میلیارد دلار خواهد شد.

به گفته یکی از منابع مطلع این مذاکرات ابتدا به منظور سرمایه گذاری مشترک 35 میلیون دلاری صورت گرفته اما در مراحل بعد تا خرید گیت هاب نیز پیش رفته است. بر این اساس فعلا معلوم نیست این گفتگوها در چه مرحله ای قرار دارد اما قیمت پیشنهادی ظاهرا از انتظارات اولیه مایکروسافت بیشتر بوده است.

ابزارهای گیت هاب برای ذخیره کدها، به روزرسانی و بحث و گفتگو درباره آن به صورت گسترده ای مورد استفاده توسعه دهندگان قرار می گیرد. این شرکت خصوصی بیش از 23 میلیون کاربر دارد که 200 میلیون درآمد را از طریق فروش حق اشتراک عاید گیت هاب کرده اند. 110 میلیون دلار از کل این درآمد از طریق 1.5 میلیون سازمانی به دست آمده که از محصولات این شرکت بهره می برند.خرید گیت هاباین مذاکرات در حالی جریان دارد که «کریس وانسترا»، موسس و مدیرعامل پیشین گیت هاب حدود 10 ماه قبل از سمت خود استعفا داده و هنوز جانشین وی مشخص نشده است. برخی گزارش ها حاکی از این است که «نت فریدمن»، مدیرعامل پلتفرم توسعه «زامارین» که مایکروسافت در سال 2016 آن را خریداری کرد، احتمالا سمت مدیریت گیت هاب را خواهد پذیرفت.

علی رغم انکار گیت هاب، مایکروسافت دو سال قبل نیز تلاش هایی را برای تملک این کمپانی صورت داده بود. خرید گیت هاب اهمیت زیادی برای ردموندی ها دارد چرا که دروازه جدیدی را برای ارتباط با توسعه دهندگان نرم افزار و استفاده از توانایی های آنها برای شکوفایی هرچه بیشتر پلتفرم های مختلف مایکروسافت از جمله Azure فراهم می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان