۱۱۰۰ مرکز ثبت‌نام رای دهندگان در "افغانستان" تعطیل است

روزنامه‌ی اطلاعات روز مدعی شده به به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد از مجموع ۴ هزار و ۴۹۱ مرکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان در مراکز ولایات و شهرستان‌های افغانستان، ۴۲۸ مرکز آن بسته است و ۴۳۳ مرکز دیگر به‌دلیل تهدیدات بلند امنیتی مسدود شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، روزنامه‌ی اطلاعات روز مدعی شده به به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد از مجموع 4 هزار و 491 مرکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان در مراکز ولایات و شهرستان‌های افغانستان، 428 مرکز آن بسته است و 433 مرکز دیگر به‌دلیل تهدیدات بلند امنیتی مسدود شده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده بود که روند ثبت‌نام رای‌دهندگان را در سه مرحله انجام می‌دهد. مرحله‌ی نخست از 25 حمل تا 23 ثور سال جاری در مراکز ولایات، مرحله‌ی دوم از 25 ثور تا 7 جوزا در شهرستان‌ها و مرحله‌ی سوم از 9 جوزا تا 22 جوزا در روستاها انجام می‌شود.

کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که در سراسر کشور 7355 مرکز رای‌دهی را در 34 ولایت ارزیابی و تعیین کرده است. در ماه سنبله 1396 این کمیسیون در اعلامیه‌یی نوشت که در 33 واحد اداری (8 درصد) که دارای تهدید امنیتی می‌باشند، نتوانسته کار ارزیابی مراکز رأی‌دهی را انجام دهد.

کمیسیون انتخابات افغانستان در آخرین مورد به روز 9 جوزا اعلام کرده است که از 25 حمل تا 8 جوزا در سراسر افغانستان 4 میلیون و 212 هزار و 626 ثبت‌نام کرده‌اند. از این میان 2 میلیون و 801 هزار و 965 نفر مرد، 1 میلیون و 330 هزار و 494 نفر زن، 79 هزار و 6509 نفر کوچی و 508 نفر هندو و سک‌اند.

کمیسیون انتخابات درحالی نتوانسته در 33 واحد اداری مراکز رأی‌دهی را تثبیت کند که در سال جاری شورشگری در افغانستان گسترش یافته است. طالبان حملات تهاجمی بیشتری را آغاز کرده و مناطق بیشتری در معرض سقوط قرار گرفته است.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان