به بهانه صدمین حضور پپ روی نیمکت در CL

پپ گواردیولا؛ در جستجوی رویا

امشب و در جریان دیدار سیتی برابر موناکو، پپ گواردیولا برای صدمین بار در لیگ قهرمانان روی نیمکت خواهد نشست.​​​​​​​

پپ گواردیولا؛ در جستجوی رویا


به گزارش "ورزش سه"، صرف نطر از اینکه امشب سیتیزن ها پیروز به خانه بازگردند یا موناکو با خلق شگفتی به دور بعدی صعود کند، پپ گواردیولا را باید موفق ترین سرمربی لیگ قهرمانان در هزاره جدید  قلمداد کرد.

 

در خلال این 99 بازی، سرمربی سابق بارسا و بایرن در 61 مسابقه پیروز شده و با 23 تساوی، تنها 15 بار طعم تلخ شکست را چشیده است.

 

 

 

از سال 2008 که گواردیولا هدایت بارسا را بر عهده گرفت، تیم های او همیشه یک پای نیمه نهایی بوده اند و وی دو بار نیز در سالهای 2009 و 2011 موفق به تاجگذاری در این رقابتها شده است.

 

 

 

حالا باید پپ گواردیولا را موفق تر از سرمربی سابق خود در دوران حرفه ای، یعنی لوییس فان خال دانست که با 61 برد، 22 تساوی و 17 باخت، در دهه 90 با آژاکس فاتح همه افتخارات اروپایی شد.

 

 

بعد از فان خال، نام رافا بنیتس، سرمربی فعلی نیوکاسل را در جدول بهترین ها مشاهده می کنیم. سرمربی اسپانیایی در 100 بازی اول خود صاحب 60 پیروزی، 22 تساوی و 18 شکست شده و قهرمانی دراماتیک با لیورپول در سال 2005 را می توان مهم ترین خاطره او در تاریخ لیگ قهرمانان دانست.

 

 

 

 

گواردیولا در دوران هدایت بارسا، معمار تاریخ سازی بلوگرانا در هزاره جدید بود و سبک تیکی تاکا را به شکلی فرامش نشدنی تکمیل کرد.

 

در بایرن، اگرچه گواردیولا 3 بار تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و مغلوب غول های هموطن خود شد، اما اگر او را پیروز مطلق ندانیم، نمی توان وی را ناکام خطاب کرد.

 

 

 

 

حالا و روی نیمکت سیتی، شاهد بزرگ ترین آزمون دوران سرمربیگری گواردیولا هستیم و او قصد دارد برچسب "موفقیت با ستاره ها" را از خود جدا کرده و سیتیزن ها را تبدیل به یک مدعی در سطح قاره سبز کند.

 

به هر ترتیب با هر نتیجه ای که در دیدار امشب رخ دهد، گواردیولا را باید یکی از بهترین سرمربیان سالهای اخیر جهان قلمداد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان