به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت وال استریت ژورنال، شبکه اجتماعی اینستاگرام که در ابتدا تنها یک پلتفرم عکس و تصویر محور بود، پس از مدتی به کاربرانش این امکان را داد تا بتوانند ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه ای و 60 ثانیه ای را نیز آپلود کرده و برای دوستانشان به اشتراک بگذارند.
اما حالا اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که می خواهد با اضافه کردن قابلیت جدیدی برای آپلود و بارگذاری ویدیوهای یک ساعته به رقابت تنگاتنگی با یوتیوب که بزرگترین پلتفرم ویدیویی جهان است، بپردازد.
اینستاگرام که سالهاست در فهرست برترین و محبوبترین شبکه اجتماعی از نظر کاربران قرار دارد، در ماه سپتامبر سال گذشته 2017 میلادی به رکوردی بیسابقه در میان شبکههای اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از 800 میلیون کاربر فعال در ماه بود.
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار میرود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر ردههای سنی کردهاند.
این شبکه اجتماعی یک اپلیکیشن و پلتفرم اشتراک گذاری تصاویر است که در سالهای آینده میزبان پخش و انتشار ویدیوهای طولانی تا مدت زمان یک ساعت خواهد بود.
در حال حاضر کاربران اینستاگرام قادر هستند ویدیوهای 60 ثانیه ای بعنوان پست و 15 ثانیه ای به عنوان استوری را به اشتراک بگذارند.
اینستاگرام می خواهد قابلیت انتشار ویدیوهای 60 دقیقه ای ( یک ساعته ) را نیز به پلتفرم خود بیفزاید.
هنوز مشخص نیست که این قابلیت جدید دقیقا چه زمانی به اینستاگرام اضافه خواهد شد اما آن چه که معلوم است آن است که اینستاگرام تمرکز و توجه ویژه ای بر روی توسعه پلتفرم ویدیویی خود دارد و می خواهد آن را در آینده گسترش و بهبود ببخشد.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این قابلیت می تواند پایه های امپراطوری یوتیوب را به وحشت و تکان انداخته و لرزه بر اندام بزرگترین پلتفرم ویدیویی جهان بیندازد.