موارد مصرف هویج

زیاد مصرف کردن هویج باعث تغییر رنگ پوست می‌‌گردد. رنگ پوست زرد مایل به نارنجی می‌‌شود.

موارد مصرف هویج

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

زیاده روی در مصرف هویج 

زیاد مصرف کردن هویج باعث تغییر رنگ پوست می‌‌گردد. رنگ پوست زرد مایل به نارنجی می‌‌شود. اما نگران نباشید، چراکه اگر هویج مصرف نکنید، دوباره پوستتان به همان رنگ قبلی برمی گردد.

هویج پخته یا خام؟

پختن هویج باعث از بین رفتن فیبر می‌‌شود، اما کاروتن در اثر پختن از بین نمی رود.بخارپز کردن بهترین طریقه پختن است.نتیجه یک مطالعه نشان داد هویج پخته شده،  آنتی اکسیدان‌‌های بیشتری از هویج خام دارد. پختن هویج همراه با مقدار کمی روغن میزان آنتی اکسیدان‌‌های موجود در آن، به نام‌‌های بتاکاروتن و اسید فنولیک را افزایش می‌‌دهد.هویج خام را همانندآدامس بجوید و استرس را از خود دور کنید.

انتخاب و نگهداری هویج

هویج تازه خوشبختانه در تمام فصول سال در سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود در زمان خرید توجه داشته باشید که هویج براق، خوشرنگ و سفت باشد و از خریدن هویجی که دارای شکستگی و کپک می‌باشد خودداری کنید.

همچنین از خریدن هویج که بسیار بزرگ باشد صرف‌نظر کنید زیرا هویج پیر شده و ارزش غذایی خود را از دست داده، مورد دیگر آنکه هویج را در معرض نور قرار ندهید زیرا اگر بیش از نیاز در معرض تابش خورشید قرار گیرد رنگدانه‌های کلروفیل فعال شده و انتهای آن رو به سبزی می‌گذارد، البته خوردن هویج در این شرایط ضرری ندارد.

اما شیرینی و مزه آن کم شده و از بین می‌رود در زمان انتخاب هویج از نوع ساده و کشیده و براق و خوش تراش آن استفاده کنید، هویج‌هایی که حالت حلزونی دارند و چند شاخه هستند اغلب مناسب نمی‌باشند و درست کشت نشده‌اند.

قدم بعدی نگهداری هویج می‌باشد زمانی‌که هویج را خریداری و به منزل می‌آورید،هویج را با آب سرد شسته تا خاک و غبار از روی آن برود و همچنین موادی مانند حشره‌کش و یا قارچ‌کش که بر روی سبزی‌ها زده می‌شود، ‌از بین برود، سپس، قسمت سبز بالای هویج را جدا کرده و برای مدت یک الی دو هفته در یخچال نگهداری کنید،‌ که کمی رطوبت داشته تا باعث شاداب ماندن هویج در طول دو هفته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان