تسلیت رئیس کتابخانه ملی برای درگذشت احمد احمدی

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی را تسلیت گفت.

تسلیت رئیس کتابخانه ملی برای درگذشت احمد احمدی

به گزارش ایسنا،  در متن پیام اشرف بروجردی برای درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین  احمد احمدی، استاد حوزه و دانشگاه، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت آمده است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

درگذشت حکیم متاله و فقیه مبرز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دکتر احمد احمدی موجب تالم و تاثر خاطر شد و جامعه فرهنگی ایران به سوگ نشست.
 
اینجانب، ضایعه ارتحال این عالم موحد را به جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفته و از پروردگار متعال برای خانواده ایشان صبر و برای ایشان، علو درجات مسئلت می‌کنم.

این شخصیت برجسته در طول حیات پُربرکتشان چه در حوزه و چه در دانشگاه، خدمات شایسته‌ای به علوم انسانی و اعتلای فرهنگی کشور ارائه کردند و فعالیت‌های روشنگرانه ایشان سبب شد مکتوبات علوم انسانی پس از انقلاب شکل تازه‌ای به خود بگیرد.

جامعیت علمی و فکری ایشان نمونه بارز وحدت حوزه و دانشگاه بود و خدمات فرهنگی فراوان ایشان در حوزه نشر، و بسط علوم انسانی در دانشگاه‌ها فرصت های بسیاری را پیش روی پویندگان دانش فراهم ساخت.

 ایشان در عرصه فلسفه، استادی دانا و پژوهشگری توانا بود؛ چه در حوزه و چه در کرسی استادی فلسفه اسلامی و فلسفه غرب در دانشگاه تهران، طی سال‌ها، بسیاری از تشنگان علم را مستفیض کردند.

ساده‌زیستی و تواضع در منش فردی ایشان و دغدغه‌مندی نسبت به مسائل کشور مزید بر شخصیت علمیشان، وی را به استادی نمونه و عملگرا بدل کرده بود و امید است راه او در حوزه اندیشه و اندیشه‌ورزی ادامه داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان