شمار نظامیان اکراین در "افغانستان" افزایش می‌یابد

وزیر دفاع اکراین از افزایش نظامیان این کشور در افغانستان در قالب ماموریت حمایت قاطع ناتو خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، وزیر دفاع اکراین از افزایش نظامیان این کشور در افغانستان در قالب ماموریت حمایت قاطع ناتو خبر داد.

استفان پولتراک وزیر دفاع اکراین گفت: ارتش این کشور به مشارکت خود در ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان ادامه می‌دهد و همچنین برای اعزام نیروهای بیشتر نیز آماده است.

پولتراک در نشست پیمان شورای آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: ما آماده‌ایم تا مشارکت خود را در افغانستان افزایش دهیم و نظامیان بیشتری را به مقر ماموریت حمایت قاطع ناتو اعزام کنیم و شمار نیروهای خود را 3 برابر افزایش دهیم.

کشورهای عضو ماموریت حمایت قاطع مسئولیت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را برعهده دارند.

گفتنی است که حضور نظامی اکراین در افغانستان به 11 سال گذشته بر می‌گردد و براساس گزارش‌ها نیز در حال حاضر 10 نظامی این کشور در افغانستان مستقر هستند.

اخیرا نیز ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در نشست وزیران کشورهای عضو ناتو گفت: قطر و امارات نیز به ماموریت ناتو در افغانستان پیوسته‌اند اما درباره شمار نیروهای اعزامی این کشورها جزئیاتی ارائه نکرد.

آوا نوشت: این در حالی است که برخی نمایندگان پارلمان افغانستان نسبت به اعزام نظامیان قطری و اماراتی ابراز نگرانی کرده و آن را سبب تشدید احتمال جنگ‌های نیابتی در این کشور دانستند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر