محبوب ترین شغل ها در میان بیماران اجتماعی

بیماران اجتماعی (سایکوپات ها) شخصیت هایی مرموز و موذی هستند که ظاهری کاملا نرمال دارند. به همین دلیل است که تشخیص دادن آن ها تقریبا غیرممکن است. این افراد یک وجه مشترک دارند و آن هم شغلشان است.

محبوب ترین شغل ها در میان بیماران اجتماعی

بیماران اجتماعی (سایکوپات ها) شخصیت هایی مرموز و موذی هستند که ظاهری کاملا نرمال دارند. به همین دلیل است که تشخیص دادن آن ها تقریبا غیرممکن است. این افراد یک وجه مشترک دارند و آن هم شغلشان است.

کوین دوتون نویسنده و روانشناس بریتانیایی سال ها در مورد بیماران سایکوپاتی تحقیق کرده است و بر اساس تحقیقاتش کتابی به نام The Wisdom of Psychopaths نوشته است که در آن شغل هایی که بیماران سایکوپات انتخاب می کنند را نام برده است. در ادامه با محبوب ترین شغل ها در میان سایکوپات ها آشنا شوید.

کارمند دولت

به گفته روانشناسان این شغل در لیست شغل هایی که سایکوپات ها انتخاب می کنند در رده دهم قرار دارد چون این افراد به دنبال قدرت و کنترل هستند که در این شغل به راحتی به دست می آید.

مواردی وجود دارد که دولت اینگونه افراد را برای حل برخی مشکلات استخدام کرده است. به عنوان مثال در سال 2014 بریتانیا برای اجرای نظم در طول بحران سایکوپات ها را استخدام کرد چون این افراد کدهای اخلاقی یا احساسی نسبت به دیگران ندارند. آن ها باهوش و منطقی هستند و این یعنی کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

سر آشپز

این شغل هم در میان سایکوپات ها رایج است البته نه به خاطر دسترسی به چاقو و آتش. سایکوپات ها تحمل استرس بالایی دارند و در هرج و مرج ها هم موفق هستند. به همین دلیل می توانند در شرایط سختی مثل یک آشپزخانه شلوغ به خوبی کار کنند.

کشیش

شاید تا به حال فکر می کردید یک شغل مذهبی اشخاصی را جذب می کند که دارای ویژگی های مثبتی مثل مهربانی یا علاقمند به کمک کردن به دیگران باشند. اما همیشه اینطور نیست. یکی از دلایلی که سایکوپات ها شغل های مذهبی را انتخاب می کنند این است که سازمان های مذهبی اعمالشان را قانونی جلوه می دهد.

نیروی پلیس

احتمال سایکوپات بودن نیروهای پلیسی که در شرایط خطرناک کار می کنند زیاد است چون می دانند در شرایط پر استرس و خطرناک چگونه آرامش خود را حفظ کنند. آن ها حتی از بودن در موقعیت های خطرناک لذت می برند.

خبرنگار

خبرنگاری شغل پر استرسی است که باید در مدت زمان کوتاهی حجم اطلاعات زیادی را فراهم کرد. در این شغل نیاز به روحیه رقابتی و تلاش برای بهترین بودن دارد و بهترین موقعیت کاری برای یک سایکوپات است.

جراح

 

تحقیقات روانشناسان نشان داده است که در میان پزشکان احتمال سایکوپات بودن جراحان بیشتر است زیرا جراحان بیشتر از پزشکان دیگر باید تصمیم های سخت و سریع بگیرند. آن ها باید در سخت ترین شرایط آرامش خود را حفظ کنند و به همین دلیل جراحی یکی از سخت ترین شغل های دنیا معرفی شده است.

فروشنده

سایکوپات ها باعث افزایش قابل توجهی در فروش می شوند چون با اعتماد به نفس و جذاب هستند و کارهای خود را با مهارت انجام می دهند. آن ها فروشنده های موفقی هستند چون عاشق رقابت هستند و به راحتی رقیب خود را شکست می دهند.

رسانه

این شغل نیز در میان سایکوپات ها رواج دارد زیرا صحبت کردن در مقابل تماشاچیان رادیو و تلویزیون به آرامش نیاز دارد.

وکیل

وکالت شغل پر استرسی است که به مهارت سخن گفتن در مقابل عموم و توانایی گرفتن تصمیم های درست نیاز دارد. بسیاری از مردم معتقدند که تمام وکیل ها دروغگو و بدون موازین اخلاقی هستند و فقط برای پول کار می کنند. به گفته روانشناسان یک وکیل موفق باید توانایی دروغ گفتن و پنهان کردن احساساتش را داشته باشد.
مدیرعامل

سایکوپات ها وقتی تحت فشار هستند احساس خوبی دارند. آن ها طوری رفتار می کنند که در دید دیگران بهتر به نظر برسند و رقیب های خود را شکست دهند. سایکوپات ها از این روش برای بالا رفتن از پله های موفقیت شغلی استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده است 4 درصد مدیرعامل های شرکت های بزرگ سایکوپات های واقعی هستند.

این شغل ها بر اساس ویزگی های سایکوپات ها دسته بندی شده است. مثل اعتماد به نفس، بی باکی و کمبود احساس و عاطفه. این ویژگی ها با موفقیت های شغلی آن ها ارتباط مستقیم دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر