تحویل تندر ۹۰ به جای رنو ساندروهای گیربکس دستی؛ بخش نامه عجیب سایپا به نمایندگان فروش

رنو ساندرو این روزها به متاعی ناب در بازار خودرو مبدل شده و افزایش قیمتی شگرف را تجربه کرده است که ظاهرا از کاهش عرضه ناشی می شود

تحویل تندر 90 به جای رنو ساندروهای گیربکس دستی؛ بخش نامه عجیب سایپا به نمایندگان فروش

رنو ساندرو این روزها به متاعی ناب در بازار خودرو مبدل شده و افزایش قیمتی شگرف را تجربه کرده است که ظاهرا از کاهش عرضه ناشی می شود. در حالی که قبل از عید نمونه های صفر کیلومتر رنو ساندرو اتوماتیک با بهایی در حدود 57 میلیون تومان خرید و فروش می شدند، حالا قیمت این خودرو در بازار آزاد به حدود 70 میلیون تومان افزایش یافته و این در حالیست که سایپا و پارس خودرو تاکنون تنها نسبت به 5 میلیون تومان افزایش قیمت (از 50 به 55 میلیون تومان) اقدام کرده اند و ما به تفاوت حدود 15 میلیون تومانی نرخ بازار و کارخانه به جیب دلالان و واسطه گران می رود. البته در خصوص ساندرو استپ وی وضعیت به مراتب بدتر است و شاهد بیشتر بودن حاشیه سود این خودرو نسبت به مدل معمولی هستیم.

عدم تحویل رنو ساندرو گیربکس دستی به مشتریان

حالا نیز در تازه ترین اتفاق ساندرو محور، مدیریت فروش گروه سایپا در قالب بخش نامه ای از نمایندگان طرف قرارداد با این گروه درخواست کرده است که حواله تحویل نمونه های ثبت نامی از رنو ساندرو دنده دستی را با تندر 90 دستی جایگزین نمایند، در واقع پس از خبر عدم مونتاژ هیوندای النترا، حالا عدم تحویل رنو ساندرو گیربکس دستی گریبان مشتریان ایرانی را گرفته است.

قیمت ساندرو استپ وی

علیرغم پیگیری های ما هیچ یک از طرفین درگیر در پروژه رنو ساندرو مانند مدیران پارس خودرو و رنو پارس، توضیحی در خصوص مسبب بروز این وضعیت ندادند اما به گفته برخی منابع آگاه، سخت تر شدن نقل و انتقالات مالی و عدم تامین ارز 4200 تومانی در حجم مناسب، علت بروز تاخیر در ثبت سفارش و تامین قطعات بدنه خودرو رنو ساندرو در ایران بوده است.

رنو ساندرو گیربکس دستی

در واقع جایگزینی رنو ساندروهای دستی (نه نسخه های اتوماتیک) نشان می دهد که مشکل پارس خودرو در تامین قطعات ساندرو چندان وسیع نیست، چرا که براساس اطلاعات موجود تعداد ثبت نام مدل های دنده دستی به مراتب از انواع اتوماتیک کمتر است. از سوی دیگر جایگزینی این خودرو با دیگر محصول رنو با مشخصات فنی نزدیک نشان می دهد که پارس خودرو فعلا کمبودی از نظر قطعات فنی موتور و گیربکس و ...ندارد و احتمالا گره مشکل به قطعات بدنه رنو ساندرو بر می گردد که هنوز به شکل کامل داخلی سازی نشده اند.

/Upload/Public/Content/Images/1397/03/21/1658560834l.png

به هر روی باید منتظر ماند و دید که در نهایت مدیران ارشد سایپا چه توضیحی در این خصوص ارائه می کنند و آیا با ادامه وضعیت موجود کل خط تولید رنو ساندرو به توقف در می آید و یا این مشکل زودگذر بوده و به تدریج برطرف خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر