باکس آفیس آخر هفته: Ocean&#۸۲۱۷;s ۸ با فروش بالایش توجه همه را به خود جلب کرد

«هشت یار اوشن» Ocean’s 8 که زنان سکان‌دار آن بودند، با اکران 41.5 میلیون دلاری در آخر هفته در 4145 سالن سینما به راحتی در صدر جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت و ثابت کرد که فیلم‌های بزرگ مورد علاقه‌ی پسران تنها الماس‌های درخشان باکس آفیس تابستانی نیستند.
این فیلم در خارج از آمریکا 12.2 میلیون دلار از 16 مارکت فروش داشت که بسیاری از آن‌ها در آمریکای جنوبی بودند. جمع فروش جهانی این فیلم به 53.7 میلیون دلار رسیده است.
اکران این فیلم پیروزی بزرگی برای بازآفرینی‌ها و اسپین‌آف‌هایی که جنسیت شخصیت‌ها در آن تغییر می‌کند، محسوب می‌شود؛ دو سال پس از بازآفرینی پرهزینه «شکارچیان روح» Ghostbusters که بازیگران زن در آن اکثریت بودند و بر خلاف اکران 46 میلیون دلاری در نهایت ضررده بود.در «هشت یار اوشن» Ocean’s 8 از کمپانی‌های وارنر Warner و ویلج رودشو Village Roadshow ساندرا بولک Sandra Bullock، کیت بلانشت Cate Blanchett، ان هاتاوی Anne Hathaway، میندی کیلینگ Mindy Kaling، سارا پلسن Sarah Paulson، آکوافینا Awkwafina، ریحانا Rihanna و هلنا بنهام کارتر Helena Bonham Carter ایفای نقش می‌کنند. این فیلم در کنار فیلم‌های بسیار پرخرج‌تری مانند «بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One، یکی از 10 اکران برتر سال تا به امروز بوده است.
جف گلدستاین، رئیس پخش وارنر در داخل آمریکا گفت: “مخاطب هدف — زنان — بسیار مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته‌اند.”
زنان، و مخاطبان بزرگ‌سال قشر زیادی از خریداران بلیت این فیلم را تشکیل دادند: حدود 70 درصد مخاطبان زنان بودند و حدود 70 درصد خریداران بلیت بالای 25 سال سن داشتند. نژاد مخاطبان هم بسیار متنوع بود: بر اساس آمار وارنر، سفیدپوستان 56 درصد را تشکیل دادند، پس از آن‌ها اسپانیایی‌تبارها (با 17 درصد)، آسیایی‌ها و سایرین (با 14 درصد) و آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (با 13 درصد) بودند.«هشت یار اوشن» Ocean’s 8 که پس از 11 سال غیبت از پرده‌های سینما، این مجموعه را احیا کرده است، بدون در نظر گرفتن تورم بزرگ‌ترین فروش اولیه در داخل آمریکا را از میان چهار فیلم این مجموعه رقم زده است. «سیزده یار اوشن» Ocean’s Thirteen در سال 2007 با 36.1 میلیون دلار فروش اکران شد و پس از آن «دوازده یار اوشن» Ocean’s Twelve در سال 2004 در اکران خود 39.2 میلیون دلار فروخت و فروش «یازده یار اوشن» Ocean’s Eleven در سال 2001 به میزان 38.1 میلیون دلار بود. با در نظر گرفتن تورم این ارقام به ترتیب به 48.1 میلیون دلار، 57.7 میایون دلار، و 61.7 میلیون دلار افزایش پیدا می‌کنند.
این فیلم امتیاز B+ در سینمااسکور از مخاطبان خود دریافت کرد؛ فیلم‌های قبلی هم مانند این فیلم درجه‌های مختلفی از امتیاز B را کسب کرده بودند.

«هشت یار اوشن» Ocean’s 8 به راحتی توانست پادشاهی قلمرو باکس آفیس را از «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» Solo: A Star Wars Story، که کشتی‌اش در آخر هفته‌ی سوم به گل نشست، برباید. «سولو» Solo که اولین شکست برای امپراتوری «جنگ ستارگان» Star Wars دیزنی Disney محسوب خواهد شد با فروش 15.2 میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته و به جمع فروش 176.1 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید. این فیلم در خارج از آمریکا توانست در 54 مارکت 11.3 میلیون دلار بفروشد و جمع فروش خارجی خود را به 136.1 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 312.2 میلیون دلار برساند.
«ددپول 2» Deadpool 2 با 13.7 میلیون دلار فروش در چهارمین آخر هفته‌ی خود در جایگاه سوم قرار گرفته و به جمع فروش داخلی 278.7 میلیون دلار رسید. این فیلم ابرقهرمانی در سطح بین‌المللی در 79 مارکت 18.5 میلیون دلار فروخت و به جمع فروش خارجی 376.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 655.3 میلیون دلار دست یافت.فیلم ترسناک ماورا‌ طبیعی «موروثی» Hereditary، مانند «هشت یار اوشن» Ocean’s 8، با خوش‌اقبالی مواجه شد. این فیلم با اکران 13 میلیون دلاری در 2964 سالن سینما بزرگ‌ترین اکران پخش‌کننده‌ی اختصاصی A24 را برایش به ارمغان آورد. رکورددار قبلی «جادوگر» The Witch با اکران 8.8 میلیون دلاری بود.
این فیلم ترسناک در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت، و پس از آن «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War قرار داشت که در باکس آفیس جهانی مرز فروش 2 میلیارد دلار را رد کرد و پیروزی شکوهمند دیگری برای دیزنی و مارول Marvel به ارمغان آورد. «جنگ ابدیت» Infinity War با 6.8 میلیون دلار فروش در جایگاه پنجم قرار گرفت و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 654.7 میلیون دلار رساند. در خارج از آمریکا این فیلم توانست در طول آخر هفته 10.9 میلیون دلار بفروشد — از جمله 6.2 میلیون دلار در چین — و جمع فروش خارجی 1.343 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 1.998 میلیون دلار را کسب کند. این فیلم در چین در مجموع 368.4 میلیون دلار فروش داشته است که سومین فیلم غربی پرفروش در تاریخ چین محسوب می‌شود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان