چیپست مرموز اسنپدراگون ۶۸۰ در بعضی موارد ۸۳۵ پرچمدار را به چالش می کشد

کوالکام به تازگی از اسنپدراگون ۷۱۰ رونمایی کرده که نسخه به روز شده اسنپدراگون ۶۶۰ و نخستین مدل از سری میان رده پرمیوم ۷۰۰ به شمار  می رود. با این حال به نظر می رسد این چیپ ساز آمریکایی هنوز از سری ۶۰۰ دست نکشیده چرا که اخیرا تراشه مرموز ۶۸۰ در گیک بنچ رویت شده است.

چیپست مرموز اسنپدراگون 680 در بعضی موارد 835 پرچمدار را به چالش می کشد

کوالکام به تازگی از اسنپدراگون 710 رونمایی کرده که نسخه به روز شده اسنپدراگون 660 و نخستین مدل از سری میان رده پرمیوم 700 به شمار  می رود. با این حال به نظر می رسد این چیپ ساز آمریکایی هنوز از سری 600 دست نکشیده چرا که اخیرا تراشه مرموز 680 در گیک بنچ رویت شده است.

تصویر زیر مربوط به بنچمارک گجتی مبتنی بر اسنپدراگون 680، 6 گیگابایت رم و اندروید 8.1 است که هنوز معرفی نشده. این دستگاه در تست های تک هسته های و چند هسته ای به ترتیب موفق به ثبت امتیازات 1940 و 5153 شده است.

این امتیازات حاکی از این است که اسنپدراگون 680 با پردازنده شش هسته ای و سرعت کلاک 2.15 گیگاهرتز پس از مدل 650 قوی ترین تراشه شش هسته ای در سری میان رده 600 است. بهترین چیپست این خانواده نیز 660 است که در موبایل های نظیر نوکیا 7 پلاس و بلک بری کی 2 به کار رفته که علی رغم عملکرد بهتر در بخش چندهسته ای، در تست تک هسته ای به گرد پای 680 نمی رسد.اسنپدراگون 680نباید فراموش کرد که گیک بنچ همیشه سرعت کمترین هسته را پردازنده در نظر می گیرد و اگر معماری Big.Little در این تراشه پیاده شده باشد، تنها چهار هسته از سرعت 2.15 گیگاهرتز بهره برده و دو هسته پردازشی دیگر کلاک بالاتری خواهند داشت که در حال حاضر میزان آن مشخص نشده است.

امتیاز تک هسته ای اسنپدراگون 680 اما در حد قوی ترین چیپست سال گذشته اسنپدراگون یعنی 835 است و از اینرو احتمالا شاهد راهیابی آن به مدل های میان رده پرمیوم خواهیم بود. بر اساس فرضیات فعلی اسنپدراگون 680 احتمالا بر پایه معماری 14 نانومتری توسعه یافته است.

کوالکام علاوه بر مدل مذکور مشغول کار روی دو چیپست در سری اسنپدراگون 400 است که اسنپدراگون 429 و 439 نام خواهند گرفت و مدل دوم احتمالا هشت هسته ای خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر