این دومین باری است که پژو - سیتروئن از ایران خارج می شود. نخستین بار با اعمال تحریم های شدید آمریکا علیه ایران، این شرکت خودروسازی از کشور خارج شد و همکاری خود با صنعت خودروی ایران را مسکوت گذاشت. این بار اما با خروج ترامپ از برجام، پژو - سیتروئن اعلام کرده است که با اتمام ضرب الاجل تعیین شده از سوی آمریکا از ایران خارج خواهد شد. از سوی دیگر سایر قطعه سازان خارجی نیز که قصد داشتند با ایران همکاری کنند از عدم تمایل برای همکاری خبر می دهند.کمتر از دو هفته از اعلام تعلیق همکاری پژو با خودروسازان ایرانی می گذرد و همین امر عاملی شده تا قیمت محصولات فرانسوی در بازار خودرو با افزایش قابل توجهی نسبت به هفته های گذشته همراه باشد. البته این افزایش قیمت ها در سکوت واحدهای نظارتی فضای مناسبی را برای جولان دلال ها فراهم کرده و هر کس سلیقه ای قیمتی را برای خودروها تعیین می کند.
به عنوان نمونه این روزها بازار شاهد افزایش 9 میلیون تومانی ساندرو استپ وی است که با قیمت 90 میلیون تومان آگهی می شود. این در حالی است این خودرو در کارخانه 61 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به علاوه اولین خودروی پسابرجامی یعنی پژو 2008 نیز با افزایش بیش از 40 میلیون تومانی قیمت همراه بوده است به نحوی که این خودرو حتی با قیمتی 210 میلیون تومانی نیز مورد معامله قرار گرفته است.افزایش حیرت آور قیمت پژو 2008 آنهم در عرض یک روز در حالی اتفاق افتاده که این محصول در کارخانه 114 میلیون 994 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
مزدا 3 در یکشنبه هفته گذشته 198 میلیون و سراتو 2000 حدود 153 میلیون تومان قیمت خورد.
لازم به ذکر با توجه به تلاطم و آشفتگی بازار خودرو، افزایش قیمت هر کدام از خودروهای ذکر شده دور از انتظار نبوده و ممکن است حتی قیمت ها لحظه ای تغییر کند. این درحالیست که با خروج برخی از شرکت ها از بازار ایران، آینده محصولات ایشان از نظر تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش بسیار نامطمئن به نظر می رسد و از این رو ریسک خرید خودروهایی نظیر پژو 2008 حالا بیش از همیشه به نظر می رسد.