راه های سرگرم کننده برای گذراندن روز مادر [قسمت اول]

مادرهای عزیز، دوست دارید روز مخصوصتان را چگونه بگذرانید؟ می‌توانید از اینجا ایده‌هایی بگیرید و بعد آن‌ها را با خانواده‌تان در میان بگذارید. چرا امسال روز مادر همه خانواده را دورهم جمع نکنید و باهم یک سری بازی و سرگرمی نداشته باشید؟ در اینجا ما ده راه برای تزریق خنده و عشق به جشن روز مادرتان را معرفی می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.

مادرهای عزیز، دوست دارید روز مخصوصتان را چگونه بگذرانید؟ می‌توانید از اینجا ایده‌هایی بگیرید و بعد آن‌ها را با خانواده‌تان در میان بگذارید. چرا امسال روز مادر همه خانواده را دورهم جمع نکنید و باهم یک سری بازی و سرگرمی نداشته باشید؟ در اینجا ما ده راه برای تزریق خنده و عشق به جشن روز مادرتان را معرفی می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.

یک سفر کوچک برای تعطیلات داشته باشید

سفر

Credit: hvparent

حتی اگر توانایی مالی ندارید که برای تعطیلات آخر هفته به شهری بزرگ بروید، هنوز می‌توانید از حال و هوای شهر خودتان کمی لذت ببرید (یا هر مقصد دیگری که در سر داشته باشید). چند عدد شیرینی برای صبحانه بردارید و برای ناهار، سبد خود را با نان فرانسوی، پنیر و میوه بسته‌بندی کنید. یا اینکه غذا را از رستوران یا اغذیه‌فروشی موردعلاقه‌ی خود سفارش بدهید. (کسی پیراشکی گوشت و پنیر و اسفناج می‌خواهد؟) و این‌گونه عطر و حسی که دوست دارید را با خود همراه ببرید. برای اینکه لذت بیشتری ببرید، روی میز آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری یک رومیزی شطرنجی قرمز و سفید بیندازید و گل‌های تازه و شاداب را روی آن قرار دهید. یک موسیقی فرانسوی بگذارید و به بچه‌ها کلماتی با پایه‌ی فرانسوی را یاد بدهید. مثل کلمه «بونژوق» به‌جای صبح‌به‌خیر یا کلمه «مقسی» به‌جای متشکرم.

به سینمای زمان بروید!

یک‌ راه خوب برای به اشتراک گذاشتن خاطرات گذشته، نگاه کردن به عکس‌ها و آلبوم‌های قدیمی یا فیلم‌های خانوادگی است. اگر نزدیک پدربزرگ و مادربزرگ زندگی می‌کنید، از آن‌ها بخواهید عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی مربوط به زمانی که شما بچه بودید را بیرون بیاورند، و باهم سفری در خاطرات گذشته داشته باشید. لباس‌هایی شبیه آنچه خود در کودکی می‌پوشیدید تن بچه‌ها کنید. نیازی به ذکر این نیست که زمانی هم شما طفلی نوپا، کودک یا نوجوان بوده‌اید.

شوخ‌طبعی و خوشی را در زندگی خانوادگی پیدا کنید

امسال یک سنت جدید را در خانواده بنا بگذارید به این صورت که یک کمیک استریپ خانوادگی بسازید. یک کاغذ با طول زیاد بردارید و روی آن مثل مجله‌های کمیک استریپ چهار مربع کنار هم بکشید. بعد به یک اتفاق، یک جشن یا یک رویداد بامزه که در طول سال گذشته اتفاق افتاده فکر کنید، و آن را با ماژیک یا مداد رنگی نقاشی کنید. نقاشی شما حتماً تاریخ داشته باشد و شامل دیالوگ و یک عنوان هم باشد، مثل «زندگی با خانواده اسمیت». بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانند در نوشتن متن و نقاشی آن کمک کنند و بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند نظرشان را بگویند یا در رنگ‌آمیزی کمک کنند. این کمیک استریپ را نگه‌دارید، و سال بعد یکی دیگر درست کنید و سال‌های بعد هم به همین منوال. وقتی آماده شدید، این داستان‌ها را کنار هم گردآوری کنید، کاغذها را روی‌هم قرار دهید و با یک کاموای بافتنی محکم آن‌ها را به هم ببندید.

یک موسیقی کوتاه بگذارید

هیچ‌چیز مانند موسیقی یک جشن خانوادگی را روشنی نمی‌بخشد. اما اگر شما می‌خواهید حجم تفنن و سرگرمی را دوچندان کنید، خودتان مسابقه‌ی لب زدن با آهنگ را اجرا کنید. برای شروع، از همه‌ی اعضای خانواده بخواهید آهنگ موردعلاقه خود را از یک سی دی، نوار کاست یا فیلم ویدیو که در حال حاضر در خانه‌ دارید انتخاب کنند. بعد آهنگ را بگذارید و اجازه دهید هر فرد با آهنگی که انتخاب کرده، درحالی‌که تلاش می‌کند رفتار خواننده‌ی اصلی را خوب تقلید کند کلمات را همخوانی کند. مثلاً بچه دوساله‌ی شما می‌تواند وانمود کند آهنگی را می‌خواند. بقیه اعضای خانواده به او نمره می‌دهند، از یک (به معنی اینکه اصلاً شبیه خواننده اصلی نبود) تا پنج (کاملاً شبیه خواننده اصلی بود) و نمره‌هایشان را روی کارت‌های کوچک بنویسند. در آخر کسی که بیشترین امتیاز را بیاورد برنده‌ی مسابقه است.

ناز کنید

گاهی اوقات در روز مادر، شما باید به دیگران بگویید نیاز به زمان‌ دارید تا استراحت کنید و نیاز به فرصتی دارید تا آرامش خود را بازیابید. اطمینان پیدا کنید که پس از درخواست، چیزی را که از آن‌ها خواسته‌اید و سزاوارش هم هستید را به دست می‌آورید. چند روز قبل از روز مادر فهرستی از پنج کار که شما متمایلید انجام شوند را به شوهر و بچه‌های خود بدهید. فهرست شما می‌تواند شامل این موارد باشد:

  • نیاز به یک ساعت تنهایی دارم تا به دوستانم تلفن کنم یا در وان حمام دراز بکشم.
  • می‌خواهم در این روز تا ساعت 9 صبح بخوابم.
  • در سالن آرایشگاه موردعلاقه‌ام مانیکور کنم.
  • یک ساعت بین خواهر و برادرها جروبحثی نباشد.
  • یا هر چیز دیگری که شما واقعاً دوست دارید!

به همسر و بچه‌هایتان کوپن‌هایی مبنی بر اینکه هرکدام باید چه‌کاری انجام دهند بدهید، مطمئن شوید در تعطیلات آخر هفته‌ی روز مادر، هرکدام وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهند و با این کار کوپن خود را از شما بازخرید می‌کنند.

یک ماجراجویی مثل اکتشاف حشرات داشته باشید

اکتشاف حشرات

Credit: afamilyforeverychild

حالا که هوا، هوای بهاری است، چرا خانواده را برای اکتشاف حشرات دورهم جمع نکنید؟ چیزهایی که شما برای شروع نیاز دارید عبارتند از: یک راهنمای درست حشرات برای تشخیص موجودات ناشناخته و ترسناک، یک ذره‌بین (تا آن‌ها را از نزدیک بازبینی کنید)، و یک زمین که در آن به کشف و اکتشاف بپردازید. این زمین می‌تواند حیاط پشتی خانه شما باشد یا پارک محله‌ای. با گفتن یک سری حقایق جالب درباره حشرات به بچه‌ها حس هیجان بدهید. مثلاً اینکه یک ملخ می‌تواند بیست برابر طول بدن خود جست بزند، که اگر انسان می‌خواست این کار را بکند باید قادر بود نصف یک زمین فوتبال را با یک پرش طی کند. بعد که ماجرای کشف و اکتشاف به پایان رسید، بچه‌ها می‌توانند به اطراف بدوند و گل‌های وحشی بچینند و به شما یک دسته‌گل خانگی را هدیه بدهند.

چندین گل بکارید

اگر در باغچه‌ی خانه، فضای اضافی دارید، شما می‌توانید یک تابلوی واقعی و زنده از روز مادر را خلق کنید. ابتدا چند بسته بذر گل‌های مختلف را بخرید که در منطقه‌ی شما سریع و خوب رشد می‌کنند. بعد به بچه‌ها بگویید با یک‌تکه چوب روی خاک باغچه چیزی شبیه «دوستت دارم مامان» را بنویسند. دانه‌های بذر گل‌ها را روی خطوط نوشته‌ها بریزید. بعد روی آن‌ها کمی خاک بریزید و هرچند روز یک‌بار به آن‌ها آب بدهید. دیرزمانی نخواهد گذشت که تصویر (یا پیامی که روی خاک نوشته‌اید) شکوفه خواهد داد، و هدیه روز مادر شما همچنان به رشدش ادامه می‌دهد.

یک اثر ماندگار از خود به‌جا بگذارید

در یک روز گرم خودتان و بچه‌ها (و هر کس دیگری که به بازی تمایل داشت) را با خود به بیرون ببرید و دست‌وپاهایتان را در یک تشت کم‌عمق که پر از رنگ‌های مختلف (متوجه باشید که رنگ‌ها سمی نباشند) است رنگی کنید. یک رول کاغذ قصابی را پهن کنید. از همه بخواهید دست و پای خود را روی کاغذ فشار بدهند و این‌طور تصویر دست و پای خود را پشت‌هم چاپ کنند. بعد روی اثر دست و پای هر کس برچسب اسمش را بزنید، تاریخ آن روز را بنویسید و او یک پیام ویژه برای مادر بنویسد. بعد اجازه دهید شاهکار دسته‌جمعی شما خشک شود. سال بعد هم دوباره همین کار را انجام بدهید و ببینید بعضی از دست‌وپاها چقدر بزرگ‌تر شده‌اند!

یک کتاب خوب بخوانید

اگر می‌خواهید در روز مادر مدتی را به حال خودتان باشید؛ یک پتو بردارید دراز بکشید و یک کتاب کودکان که مخصوص روز مادر نوشته‌شده را ورق بزنید. مثل «روز مادر موش‌ها»، «تا روز مادر چیزی نمانده»، «روز مادر مبارک کلیفورد» یا «آیا تو مادرم هستی؟». شما می‌توانید یکی از کتاب‌هایی که در دوران بچگی موردعلاقه‌تان بود را بردارید و آن را با بچه‌هایتان بخوانید.

زمانی را برای در آغوش گرفتن برنامه‌ریزی کنید

آغوش مادر
Credit: scoalaintuitext

و در آخر، مگر می‌شود روز مادر بدون در آغوش گرفتن و بوسیدن هم باشد؟ یکی از راه‌هایی که خوب جواب می‌دهد نوشتن یک جدول «آغوش و بوسه» و چسباندن آن روی در یخچال یا هرجایی است که قابل‌مشاهده باشد است. برای مثال شما می‌توانید بنویسید «ساعت 10 صبح همه از اطراف به سمت مبل می‌دوند و مامان را در آغوش می‌گیرند و می‌بوسند» یا «ساعت دو و ربع بعدازظهر همه با یک‌پا لی‌لی‌کنان اطراف درخت بلوط می‌رقصند و یک بغل دسته‌جمعی را برای مامان ترتیب می‌دهند». دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های خودتان را بنویسید و اصولی بچه‌گانه را با آن‌ها ترکیب کنید. فقط مهم این است که در روز مادر برنامه‌ی شما پر از بوسه و آغوش و خنده باشد.

اگر می‌خواهید به مادرتان گل هم هدیه کنید مطلب «21 ایده‌ جذاب برای دسته‌گل روز مادر» را نیز بخوانید. 

حال ببینیم چطور می‌‌شود مادران را در روز مادر سورپرایز کرد.

مطلب بعدی را از دست ندهید.

منبع: parents ,wikihow

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان